اخبار روز سینما جهان

خانم بازیگر درگذشت – بازتاب آنلاین

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بازیگر 98 ساله سینمای فرانسه که در فیلم هایی چون «زندگی شیرین» فلینی ایفای نقش کرده و در پرفروش ترین فیلم آنتونیونی حضور داشت، در فیلم «مومیایی» در کنار پیتر کوشینگ و کریستوفر لی بازی کرد. در کنار کاترین دونو در «انزجار» پولانسکی. انجام داده بود، درگذشت

به گزارش مهرایوان فورنو با بازی های به یاد ماندنی در فیلم های به یاد ماندنی، از جمله دوست دختران برنده شیر نقره ای ونیز در سال 1955، زندگی شیرین فدریکو فلینی در 1960 و انزجار 1965 رم، بازیگری درخشان بود. پولانسکی پشت سر گذاشته است.

به گفته پسرش، او به دلیل عوارض ناشی از سکته مغزی در خانه خود درگذشت.

او همچنین نقش اصلی زن را در فیلم ترسناک «مومیایی» در سال 1959 با بازی پیتر کوشینگ و کریستوفر لی بازی کرد و اگرچه این پروژه را ایده آل نمی دانست، اما گفت که در نهایت از بازیگران این فیلم یاد گرفت که «اگر فیلمی مانند The مامان آن را جدی نگیر و دل و جانت را در آن نگذار، می‌توانی فیلم را پایین بیاوری.» او این سخنان را در کتاب «کریستوفر لی و پیتر کوشینگ و سینمای وحشت» نوشته مارک ای میلر در سال 2010 بیان کرد.

این بازیگر که در طول دوران حرفه‌ای خود در فیلم‌های ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی ایفای نقش کرده است، در فیلم «دوست‌دخترها» یک شخصیت اجتماعی انتقام‌جو و در نقش نامزد سرخورده روزنامه‌نگار مارچلو در شاهکار «زندگی شیرین» فلینی بازی کرد. مسئول ماسترویانی بود. در فیلم هیجان انگیز پولانسکی “انزجار”، او همچنین خواهر بزرگتر شخصیت آشفته کاترین دونو را به تصویر کشید.

الیزابت ایوان اسکاتارد در سال 1926 در فرانسه از پدر و مادری بریتانیایی به دنیا آمد و به زودی با خانواده اش به انگلستان رفت و در مدرسه آکسفورد و آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک تحصیل کرد و در سال 1951 فارغ التحصیل شد.

او نام دختری مادرش را فرنو برگزید و برای اولین بار در نمایش هایی چون «مکبث» شکسپیر و «رام کردن شقایق» روی صحنه رفت و از اولین فیلم هایش می توان به «امشب بیا و مرا ملاقات کن» و «عشق در مونت کارلو» نام برد. توسط مرل اوبرون در سال 1952 ساخته شد.

سال بعد، او در اپرای گدای پیتر بروک به همراه خانه تیرهای لارنس اولیویه و مایکل اندرسون و استاد بالانترا در کنار ارول فلین بازی کرد و همین نقش را در شمشیرهای متقاطع و جنگجویان بازی کرد. او در سال 1954 و 1955 تکرار کرد.

در کارنامه او همچنین می توان به «لیسبون» ساخته ری میلان (1956)، «قاتل» اثر کلود اوتان لارا (1963)، «رازهای دکتر مابوس» اثر دویکتو اشاره کرد. دی سانتیس (1964) و کلود شابرول “رسوایی” (1967).

او با فیلمبردار فرانسوی ژاک ناتو ازدواج کرد. این دو هنگام فیلمبرداری «داستان کنت مونت کریستو» در سال 1961 با هم آشنا شدند و از همان سال تا زمان مرگ ناتو در سال 2007 با هم زندگی کردند.

۲۴۵۲۴۵

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا