اخبار روز سینما جهان

خاطره‌انگیزترین نقش‌های آخرین قهرمان مقاوم

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، رسانه های داخلی از مرگ مرد کچل، عضلانی و شوخ سینما خبر می دهند که خوشبختانه رسانه های خارجی چنین خبری را تایید نمی کنند. حالا نگاه نکنید که بروس ویلیس با خبر مرگ و فراموشی اش در تیتر اخبار است. زمانی، هر فیلم جدید ویلیس امید جدیدی برای شکستن رکوردها و جذب میلیون ها بیننده در سراسر جهان بود.

همشهری نوشت: ویلیس با بازی در سریال “شغل دوم” که بین سال های 85 تا 89 از شبکه ABC پخش شد به شهرت رسید. این سریال اولین نمونه موفق و موثر درام-کمدی یا “درام” است.دی تلویزیونی متمایز بود. ژانر. دسته. ویلیس سینما را با بازی در دو فیلم شروع کرد که نام او در تیتراژ هیچ کدام دیده نمی شد. یکی در میان این فیلم ها، فیلم درجه یک «قضاوت» (سیدنی لومت، 1982) بود که ویلیس در آن نقش داشت. یکی او از جمله حاضران در دادگاه بود. 5 سال بعد از این فیلم اولین نقش مهم خود را در یک فیلم کمدی رمانتیک بازی کرد. با توجه به موفقیت سریال «اثر دوم» این شروع در سینما برای ویلیس عجیب است نبود. در سال 1988، در دومین فیلم مهم خود، او این شانس را پیدا کرد که با بلیک ادواردز افسانه ای، که به خاطر فرانچایز «پلنگ صورتی» و کمدی های دیگر مشهور است، همکاری کند. اما «هارد جان» (جان مک تیرنان، 1988) بود که ویلیس را به عنوان قهرمان سینمای اکشن شهرت بین‌المللی به ارمغان آورد. پس از آن، ویلیس جای خود را در سینما پیدا کرد و در بیشتر دوران حرفه ای خود نامی مهم و قابل اعتماد در سینمای عامه پسند بود، اگرچه او مانند هر بازیگر دیگری فراز و نشیب های خود را داشت.

بروس ویلیس در سمت راست تصویر مشخص شده است. سمت چپ تابین بیل، بازیگر اصلی فرنچایز «اره» است
تقریباً از اواسط دهه 2010 تا سال 2023، زمانی که ویلیس به دلیل فراموشی از بازیگری کناره‌گیری کرد، بیشتر آثار او بدون نمایش بر روی پلتفرم‌های آنلاین ظاهر شدند. بیشتر فیلم‌های سال‌های پایانی کارش، اکشن‌های کلیشه‌ای با عوامل تولید درجه دو بود. اما او در بسیاری از فیلم های خاطره انگیز بازی کرده است که حتی بازی در بیش از 30 فیلمی که به اکران نرسیده اند به اعتبار و اعتبار حرفه ای او لطمه ای وارد نمی کند. برخی از فیلم های مهم او را در اینجا مرور کرده ایم.

هارد جان (جان مک تیرنان، 1988)
این فیلم و 4 دنباله آن شناسنامه حرفه ای بروس ویلیس است. جان مک لین (ویلیس)، کارآگاه پلیس نیویورک، به تنهایی در برابر گروهی از تروریست ها ایستاده است که مقر تازه تاسیس یک شرکت ژاپنی در لس آنجلس را تصرف می کنند و مهمانان شرکت کننده در جشن سال نو را گروگان می گیرند. ویلیس برداشت تازه ای از قهرمان اکشن ارائه کرد که ترکیبی از شوخ طبعی، بی پروایی و آسیب پذیری بود. مک لین از همان ابتدا شکست ناپذیر است، مانند اکثر قهرمانان اکشن دهه 1980 نبود و همین موضوع باعث شد تا مخاطب به دنبال سرنوشت او علاقه مند شود، هرچند که با ساخت دنباله های دیگر این ویژگی کم کم از شخصیت او حذف شد.

تخیلی پالپ (تارانتینو، 1994)
بوچ کولیج (ویلیس) یک بوکسور قدیمی و سر به زیر است که طبق توافق قبلی باید یک مسابقه را ببازد، اما تصمیم می گیرد در مسابقه برنده شود و با پول هنگفتی که در دست دارد از دست مارسلوس والاس (وینگ ریمز) فرار کند. جیب زمانی که ویلیس در این فیلم بازی کرد، او یک ستاره سرشناس بود که فیلم هایش بیشتر با نقدهای منفی مواجه شده بود و در گیشه شکست خورده بود. ایفای نقش بسیار کوتاه بوچ به معنای کاهش دستمزد و به خطر انداختن شهرت او بود. اما با موفقیت فیلم، ویلیس نه تنها به عنوان یک بازیگر توانا مورد استقبال قرار گرفت، بلکه چندین میلیون دلار نیز به دست آورد. به گفته تارانتینو، ویلیس ظاهر یک هنرپیشه دهه 1950 را داشت و او نمی توانست به بازیگر دیگری فکر کند که چنین ظاهری داشته باشد.

عنصر پنجم (لوک بسون، 1997)
رمزگشایی باستان شناسی در مصر یکی از اهرام فراعنه است که ناگهان با بیگانگان روبرو می شود. بیگانگان راهبی را که با اوست از پیشگویی و اتفاق بدی در آینده مطلع می کنند و راه جلوگیری از آن و ترک زمین را به او می گویند. در آینده، با بازسازی ژنتیکی یک موجود بیگانه (میلا یوویچ) و برخورد تصادفی با راننده تاکسی (ویلیس)، بیگانه سعی می کند به زبانی ناشناخته به راننده تاکسی هشدار دهد، اما او متوجه نمی شود. اگر ویلیس در دوران اوج خود یک ستاره اکشن صرف بود، مانند سیلوستر استالونه یا آرنولد شوارتزنگر، بعید بود که او این نقش را به دست آورد. آنچه اغلب به او داده می شود شیرینی و شیرینی ذاتی اوست که حتی نقش های خشن را برای مخاطب لذت بخش می کند.
خاطره انگیزترین نقش های آخرین قهرمان مقاوم

حس ششم (M. Night Shyamalan، 1999)
روانشناس کودک به نام مالکوم کرو (ویلیس) سعی می کند وضعیت یک کودک را بهبود بخشد، در حالی که زندگی زناشویی او تعریف نشده است. این پسر کوچک که کول نام دارد ارواح را می بیند و از آن می ترسد. کلاغ با او دوست می شود و سعی می کند کول را درمان کند. گره گشایی فصل پایانی فیلم مخاطب را به این فکر وا می دارد که تا به حال چه دیده است و پیچ نهایی داستان چگونه او را رها کرده است. ویلیس این نقش را با خویشتن داری و کنترلی ایفا کرد که کمتر از او دیده ایم و در فصل پایانی موفق شد تاثیر پیچش ناگهانی داستان را چند برابر کند.

خاطره انگیزترین نقش های آخرین قهرمان مقاوم

شهر گناه (رابرت رودریگز، 2005)
این فیلم از چهار قسمت تشکیل شده است که راوی قسمت اول آن پلیسی به نام هارتیگان (ویلیس) است که تنها چند ساعت تا بازنشستگی اش فاصله دارد و به عنوان آخرین ماموریتش، وظیفه نجات یک مرد 11 ساله را بر عهده دارد. دختری به نام نانسی کالاهان از اسارت پسر یک سناتور فاسد. save به دلیل نفوذ و قدرت سناتور، هیچکس جرأت دستگیری پسر او و جلوگیری از اقدامات او را نداشته است. هارتیگان موفق می شود نانسی کالاهان را نجات دهد و پسر سناتور رورک را مجروح می کند. اما پس از خیانت همکارش و دسیسه های سناتور رورک، او به زندان می افتد. این داستان با دو خط داستانی دیگر فیلم ترکیب شده است که در کنار سبک بصری خاص خود به جذابیت فیلم می انجامد. ویلیس هم همینطور یکی او یکی از بهترین بازی های خود را در این نئو نوآر جنایی اپیزودیک به نمایش می گذارد.

خاطره انگیزترین نقش های آخرین قهرمان مقاوم

16 بلوک (ریچارد دانر، 2006)
جک موزلی (ویلیس) یک افسر پلیس الکلی و سخت کوش است که مسئول محافظت از یک شاهد سیاه پوست پرحرف و انتقال او از بازداشتگاه پلیس به دادگاه است. اما تعدادی از افسران پلیس که با شهادت این شاهد مواضع آنها تهدید می شود، قصد دارند جلوی همکار خود را بگیرند و مانع از آوردن شاهد در زمان مقرر به دادگاه شوند. موزلی برای محافظت از مردی که به او سپرده شده است دست به هر کاری می‌زند و اجازه نمی‌دهد همکارانشان به او آسیب برسانند. در نهایت موزلی لگدی را به همکارانش می‌زند که آن‌ها انتظار ندارند. یکی یکی از بهترین نقش‌هایی که نشان می‌دهد ویلیس چقدر بازیگر خوبی است و نقشی را که بازی می‌کند به خوبی درک می‌کند. خستگی و بریدگی او در حالات صورت و هیکلش مشهود است و مخاطب فراموش می کند که ویلیس یکی او یکی از قهرمانان فیلم های اکشن است.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا