اخبار روز سینما جهان

«خاطرات یک حلزون» انسی ۲۰۲۴ را برد/ «جریان» جریان ساز شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، چهل و هشتمین جشنواره انیمیشن انسی دیروز شنبه مراسم اختتامیه خود را برگزار و برگزیدگان خود را معرفی کرد. 2 برنده اصلی فیلم بلند رقابتی خاطرات یک حلزون آدام الیوت برنده جایزه اصلی Anci، کریستال بهترین فیلم بلند شد و فیلم جریان گینتز زیلبالودیس تقریباً تمام جوایز مهم دیگر را برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، «خاطرات یک حلزون» یک فیلم استاپ موشن استرالیایی و جدیدترین اثر الیوت است که در سال 2004 اسکار انیمیشن کوتاه را برای فیلم استاپ موشن «هاروی کرامپت» دریافت کرد. این کارگردان این بار داستان جذاب گریس پودل را ارائه کرده است که شخصیتی ناسازگار است و عاشق جمع آوری حلزون است.

پیتر دبروژ، منتقد ارشد ورایتی، در نقد خود، آن را به عنوان “استاپ موشن بدون استفاده از جلوه های کامپیوتری که جادویی است” توصیف کرد.

از سوی دیگر «جاریان» زیلبالودیس برنده 4 جایزه جایزه بنیاد تفنگ برای توزیع، جایزه تماشاگران و جایزه هیئت داوران و همچنین جایزه ویژه بهترین موسیقی اصلی شد.

«جاریان» محصول مشترک لتونی، بلژیک و فرانسه، پس از نمایش موفق در کن، امسال در انسی خوش درخشید و حالا امیدوار است مسیر انیمیشن هایی چون «رویاهای ربات» و «بدنم را گم کرده ام» را طی کند. که از کن شروع شد. ، از انسی گذشت و با نامزدی اسکار به پایان رسید.

جایزه بزرگ بخش رقابتی «کانترشامپ» به فیلم اسپانیایی «رویای سلطان» به کارگردانی ایزابل هرگورا رسید. این انیمیشن یک کارتون سه قسمتی در مورد یک هنرمند اسپانیایی ساکن هند است که کتابی در مورد سرزمینی که توسط زنان اداره می شود کشف می کند. این فیلم سال گذشته برنده جایزه جشنواره سن سباستین و برنده جایزه بهترین فیلم بین المللی انیمه در بروکسل شد.

پرتغال، کشور مهمان امسال انسی، کریستال بهترین فیلم کوتاه را برای «غذاهای دریایی» (Percebes) ساخته الکساندرا رامیرز و لورا گونسالوز فیلمسازان پرتغالی دریافت کرد. فیلم قبلی گونسالوس، آدم زباله‌دان، که رامیرز در آن به عنوان انیماتور کار می‌کرد، در رقابت ENSI 2022 بود و جایزه بهترین انیمیشن کوتاه زاگرب را از آن خود کرد. در سال 2020، فیلم کوتاه رامیرز “کراوات” که در آن گونسالوز به عنوان انیماتور کار می کرد، در رقابتی در زاگرب و تورنتو به نمایش درآمد.

“غذاهای دریایی” ساخته شده به عنوان یک نقاشی متحرک دو بعدی بزرگترین دستاورد انیمیشن پرتغالی تا به امروز است. انیمیشنی کوتاه با ویژگی های هنری جاه طلبانه و نکات اجتماعی. موسیقی متن این انیمیشن نیز استثنایی است و تکنیکی را نشان می دهد که گونسالوز در «مرد زباله» به کمال رساند.

جایزه بهترین فیلم تلویزیونی به فیلم «گیتار در حرکت» به کارگردانی سوفی رز تعلق گرفت، فیلمی هیجانی 30 دقیقه ای که با استفاده از کات اوت و انیمیشن عروسکی ساخته شده است. این کارگردان در سال 2010 با فیلم استاپ موشن کوتاه «حلزون های جوزف» نامزد دریافت جایزه فیلم اروپا شد و در سال 2012 با «پرنده نهنگ» برنده بهترین انیمیشن جشنواره درسدن شد.

جایزه کریستال برای فیلم سفارشی به «Opener 2023» ساخته ویل اندرسون، فیلمساز اسکاتلندی، که در سال 2012 با فیلم کوتاه «ساخت مرغ لنگ» برنده بهترین فیلم فارغ التحصیلی در انسی شد، تعلق گرفت.

فیلم کوتاه «خانه شیشه ای» ساخته بوریس لبه برنده جایزه «خارج از محدودیت» شد. این فیلم با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده و در حالی که در جشنواره امسال از چندین فیلم تولید شده توسط هوش مصنوعی تقدیر شد، انسی جایزه ای به یکی او کاری متفاوت از آنها انجام داد.

امسال انسی از بانی آرنولد، تهیه کننده چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم و داستان اسباب بازی، تقدیر کرد و همچنین اعلام کرد که مجارستان سال آینده کشور افتخار خواهد بود.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا