اخبار ارز دیجیتال

حکم پرونده FTX صادر شد؛ پرداخت ۱۳ میلیارد دلار به طلبکاران و ممنوعیت معاملات!

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، قاضی دادگاه بالاخره حکم مربوط به پرونده‌ صرافی FTX و شرکت آلامدا (Alameda) را صادر کرد و به دعوای طولانی‌مدت مطرح‌شده توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) پایان داد.

به گزارش رمز ارز نیوز، قاضی فدرال، پیتر کاستل، روز چهارشنبه به‌ طور رسمی پایان این پرونده را اعلام کرد و دستور داد که FTX و آلامدا باید ۱۲.۷ میلیارد دلار به طلبکاران پرداخت کنند.

نکته جالب توجه این است که دادگاه نیویورک هیچ جریمه نقدی مدنی را اعمال نکرده است.. با این حال، این دو شرکت از معامله دارایی‌های دیجیتال و فعالیت به عنوان واسطه در بازار منع شده‌اند.

این دستور به دعوای ۲۰ ماهه‌ای که پس از اعلام ورشکستگی صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شده بود، پایان داد. FTX با اعلام ورشکستگی، میلیاردها دلار از سرمایه‌ سرمایه‌گذاران را از دست داد و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برانگیخت.

لازم به ذکر است که این دستور دادگاه، تأثیری بر توانایی تعقیب قانونی یا درخواست عدالت‌خواهانه علیه متهمان در پرونده‌های دیگر نخواهد داشت.

در این پرونده، کمیسیون معاملات آتی کالا ادعا کرده بود که FTX و آلامدا با تبلیغ این صرافی به عنوان یک پلتفرم دارایی دیجیتال، مرتکب تقلب و فریب شده‌اند.

در همین حال، سم بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار FTX، در حال گذراندن حکم ۲۵ سال زندان خود است. دادگاه او را به هفت مورد کلاهبرداری، توطئه و پولشویی گناهکار شناخت و به پرداخت ۱۱ میلیارد دلار محکوم کرد.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آنند که بنکمن‌فرید در زندان گوشه‌گیر نشده و در حال آموزش نکات مهمی از بازار کریپتو به نگهبانان زندان است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا