اخبار روز

حکم مهم معافیت های جدید سربازی/ این افراد معاف هستند


به گزارش پی ام آپ به نقل از ارشا، سربازی وظیفه موقت در نیروهای مسلح کشور است. مشمولین باید وضعیت خدمت سربازی خود را برای ادامه تحصیل، اشتغال، خروج از کشور و غیره مشخص کنند. در غیر این صورت، افراد جذب شده با محرومیت های اجتماعی مانند عدم دریافت خدمات بانکی، نداشتن شغل و … مواجه می شوند. قوانین خدمت سربازی در حال تغییر است. قوانین نظامی به زودی بر اساس قانون و لایحه جدید با تغییراتی روبرو خواهد شد. برنامه معافیت سربازی وزارت دفاع برای ایجاد اشتغال و اعطای وام به سربازان پس از پایان خدمت ابلاغ شد.

اخبار و جزئیات جدیدی در خصوص موضوعات معافیت سربازی و انتساب وضعیت سربازی مشمولان منتشر شد. اخبار قانون جدید خدمت سربازی، وام سربازی، مشمولان، شرایط معافیت و کسر خدمت سربازی را در بستر آنلاین بخوانید.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس گفت: اصلاح قانون نظام وظیفه متناسب با نیازهای دفاعی و مطالبات جامعه موجب افزایش کارآمدی ارتش می شود.

محسن پیرهادی عضو هیأت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اصلاح قانون نظام وظیفه بر اساس نیازهای دفاعی کشور و توجه به مطالبات جامعه باعث افزایش کارآمدی ارتش می شود، گفت: با حرفه ای شدن ارتش نیروهای مسلح، نیروهای مسلح به نیرویی حرفه‌ای و مجهز تبدیل می‌شوند، عضویت و تعهد به خدمت سود بیشتری می‌برد و جامعه نسبت به خدمت سربازی دید مثبت و رضایت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بازنگری قانون نظام وظیفه از سال ها پیش توسط مشمولان و خانواده های آنان و بخشی از نیروهای مسلح مطرح شده است، ادامه داد: هرچند در سال های اخیر چندین بار اصلاحات جزئی در این قانون انجام شده است، اما همانطور که باید بود. باشد و چه بسا نه بر اساس نیاز نیروهای مسلح، راه حلی برای خواسته های جامعه و نیروهای خدماتی نبوده است، به این معنا، از آغاز به کار مجلس یازدهم، اصلاح قانون نظام وظیفه به عنوان یکی از مطالبات مردم در دستور کار نمایندگان جمعی قرار گرفته و جلسات کارشناسی متعددی در این خصوص با کارشناسان نظامی و دفاعی و نمایندگان ستاد نیروهای مسلح و کارشناسان حوزه پژوهش برگزار شده است. . و استراتژی

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس این نیاز، بحث اصلاح قانون وظایف عمومی در ماده 102 لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق با حضور کارشناسان و کارشناسان مطرح شد. نمایندگان نیروهای مسلح و اصلاحات مهمی در این زمینه به تصویب رسید.

پیرهادی گفت: پاره وقت و کاهش زمان خدمت، معافیت از خدمت سربازی برای افراد دارای سه فرزند و بیشتر و معافیت از خدمت سربازی برای افراد بالای 35 سال دارای دو فرزند، جایگزینی خدمت فعال با سایر عضویت ها از جمله وظایف نیروهای مسلح است. در طول اجرای برنامه توسعه هفتم. از جمله مصوبات کمیسیون تلفیق، حرفه ای شدن ارتش است.

وی تاکید کرد: اصلاح مدت خدمت اجباری پس از رای گیری در جلسه علنی مجلس برای تصویب به شورای نگهبان ارائه می شود.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا