کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیرضا بیرانوند را به دلیل فسخ قراردادش با باشگاه پرسپولیس محکوم کرد. اما او حکم تعلیقی را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرانجام و پس از مدت ها انتظار رای صادر کرد و در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ یک طرفه قراردادش، رای صادر کرد. این حکم عجیب در شرایطی صادر شد که بیرانوند با محرومیت چهار ماهه مشروط مواجه بود. این حکم عجیب به نظر می رسد با توجه به اینکه ممنوعیت ها بیشتر در پاسخ به درگیری هایی که در طول بازی ها به وجود می آیند، صادر می شود تا در طی مراحل قانونی. این محرومیت یک ساله تعلیقی نیز به این معناست که اگر دروازه بان تراکتورسازی سال آینده دوباره به صورت غیرقانونی قرارداد خود را فسخ کند، محرومیت در نظر گرفته شده برای او به محرومیت 4 ماهه قبلی اش اضافه می شود.

پرونده بیرانوند دو حالت ندارد. اگر فسخ قرارداد این دروازه بان قانونی بود پس چرا کمیته انضباطی او را محکوم کرد و اگر قانونی نبود، محرومیت معنایی ندارد. قطعا باشگاه پرسپولیس در این زمینه متضرر شده است. چرا که برای پرکردن جای خالی بیرانوند باید با یک دروازه بان خارجی قرارداد گرانقیمت امضا می کرد.

علاوه بر این، این حکم منجر به فسخ یک طرفه بسیاری از قراردادها و انصراف بازیکنان از قرارداد با باشگاه هایی با پیشنهادات مالی بهتر می شود.

در ادامه شنیده ها حاکی از آن است که وی قبل از امضای حکم منع از سوی دبیر انجمن به مدت 4 ماه محروم بوده که با تصمیم مسئولان انجمن این حکم به حالت تعلیق درآمده است.

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال با تصمیم گیری مبنی بر سوختن نه سیخ و نه کباب سعی کرده هر دو طرف ماجرا یعنی پرسپولیس و تراکتور را راضی کند. اما مطمئنا فلسطین پایتخت از این حکم شکایت خواهد کرد و شاید به دادگاه عالی ورزش هم برسد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما