اخبار روز سینما

حکم شدید افشانا بایگان برای انتشار تصاویر فحاشی/ از جریمه نقدی تا ممنوعیت خروج و کار در فضای مجازی

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

گسترش نوشته: محمدرضا اعتصام، وکیل و یکی وکلای افسانا بایگان از محکومیت موکل خود خبر دادند.

این وکیل دادگستری در این خصوص اظهار داشت: موکلم خانم افشانا بایگان به اتهام «نشر تصاویر مبتذل» به جای 91 روز حبس به پرداخت دو و نیم میلیون تومب جزای نقدی محکوم شد. ” 18 ماه ممنوعیت هرگونه فعالیت در فضای مجازی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی در نظر گرفته شده است و مجازات تکمیلی مجازات اشد محسوب می شود و در مهلت مقرر نسبت به این حکم تجدیدنظرخواهی خواهیم کرد.

با توجه به کیفرخواست صادره غیابی علیه خانم بایگان از سوی بند کیفری 1097 مجتمع قضایی ارشاد، عنوان اتهام «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب اسلامی» عنوان شده است. تبصره ماده 638 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی.

قاضی پرونده، انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی را موضوع تبصره یک ماده ۷۴۲ قانون مجازات اسلامی دانست و برای این اتهام مجازات تعیین کرد.

سپس به حکم صادره اعتراض کردیم، اما با وجود استثنائات و اینکه اساساً طبق تعریف تبصره یک ماده ۷۴۲، آثار و محتوای منتشر شده، آثار و محتوای مبتذل نبوده و مجازات اضافی مقرر در رأی صادر شده است. طبق قانون باید متناسب با جرم ارتکابی و خصوصیات متهم باشد، بر این اساس دادگاه با رد درخواست تجدیدنظر و تایید حکم اصلی در تجدیدنظرخواهی، مجازات اضافی را از 2 سال به 18 ماه کاهش داد. مجازات تکمیلی موکلم شدید بود.

در مهلت قانونی درخواست تجدیدنظر را تنظیم و به مرجع قضایی تقدیم می کنیم.

امیدواریم قضات دادگاه تجدیدنظر با عنایت به شخصیت اجتماعی موکل که آثار معروف او چه در سینما و چه در صداوسیما در معرض دید عموم قرار گرفته است و همچنین با عنایت به ایرادات قانونی مندرج در سند اقدام نمایند. لزوم نقض حکم را در نظر بگیرید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا