اخبار روز سینما

حکم روزه روز عرفه چیست؟ + دعای روز حوا

به گزارش پی ام آپ، روز نهم ذی الحجه آغاز حج است. در این روز که به روز عرفات معروف است، زائران در صحرای عرفات گرد هم می آیند و به دعا و استغفار می پردازند و به خاطر موفقیت خود در انجام فریضه مهم حج شکرگزاری می کنند. در فقه شیعه توقف زائران در عرفات از ظهر تا غروب روز عرفات (9 ذی الحجه) واجب است; یعنی زائر باید در صحرای عرفات بماند و آن را ترک نکند. این پایه از شروط حج است، یعنی اگر زائر به عرفات نرود و حداقل مدت کوتاهی در آنجا بماند، حج باطل می شود.

بنابر آنچه از نام «عارفه» نقل شده است، جبرئیل (علیه السلام) نام حز. هنگام تعلیم مناسک به حضرت ابراهیم(ع) به او گفت: «آیا تو را شناختند، به همین دلیل بود که مردم به آن اعتراف کردند». گناهان خود را از این مقام انجام دادند و برخی از آنها برای رسیدن به آن مقام این کار را کردند و گفتند که آن را راهی برای تحمل صبر و رنجی که باید تحمل کرد. یکی یکی از معانی «عرف» صبر و بردباری است.

برای لذت بردن از این روز فرخنده و مقدس، آداب و دعاها در کتب دعا ذکر شده است:

اولین:

حمام

دومین:

روایات «زیارت حضرت سیدالشهدا» که معادل هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد و حتی زیباتر از آن است و فضیلت فراوان زیارت آن حضرت امروز چنین است: تکرار کرد. [یعنی از افراد بسیاری نقل شده است]و هر کس در این روز بخت و اقبال داشته باشد که زیر گنبد حضرت محمد (ص) باشد، اجر او کمتر از کسی که در عرفات است بیشتر نیست.

سوم:

از امام طاهره روایت شده است که بعد از نماز عصر، قبل از خواندن دعای عرفات، دو رکعت نماز در زیر آسمان بخواند و به گناهان خود اعتراف کند و گناهانش آمرزیده شود تا ثواب عرفات را بگیرد. . هرتز محمد صلی الله علیه و آله مشغول بود و این اعمال و ادعیه بسیار بیشتر از آن است که در این خلاصه به طور کامل توضیح داده شود، اما تا جایی که بتوانیم در این کتاب به آن خواهیم پرداخت.

شیخ کفعمی در کتاب مصباح خود می فرماید: مستحب است هر کس که عاجز از نماز نباشد روز عرفه را روزه بگیرد.

و قبل از اینکه بپوسد [رسیدن آفتاب به وقت شرعی ظهر]مستحب غسل است و زیارت امام حسین علیه السلام در روز و شب عرفه نیز مستحب است.

چون وقت فتح فرا می رسد، به آسمان فرود می آید و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجده زیبا به جا می آورد. بعد از سوره «حمد»، سوره «توحید» خوانده می شود و در رکعت دوم، سوره «کفرون» بعد از «حمد» خوانده می شود و سپس نماز چهار رکعتی خوانده می شود؛ و در رکعت دوم، سوره «کفرون» خوانده می شود. در هر رکعت پنجاه مرتبه بعد از سوره حمد سوره توحید خوانده می شود.

فقیر می گوید: این نماز همان نمازی است که امیرالمومنین علیه السلام در روز جمعه خواند.

سپس شیخ کفعمی گفت: این تسبیحات را که از پیامبر (ص) روایت کرده و سید بن طاووس در «اقبال» آورده است، بخوانید.

الحمدلله در بهشت! ستایش خدایی را که بر روی زمین حکومت می کند! منزه است کسانی که در قبور قیامت هستند! خدا را شکر در دریا! ستایش آن که در آتش سلطانش است! من خدا را در بهشت ​​ستایش می کنم! خدا را در قیامت حمد می کنم! ستایش خدایی را که آسمانها را برافراشت! ستایش خدایی را که زمین را گسترانید! حمد و ستایش مخصوص کسی است که جز او پناه و پناهی نیست.

چه بزرگ است خدایی که تختش در آسمان است، چه بزرگ است خدایی که سرنوشتش در زمین است، چه بزرگ است خدایی که فرمانش در قبرها است، چه بزرگ است خدایی که راهش در دریاست، چه بزرگ است خدایی که ملکش در آن است. آتش چه بزرگ است خدایی که رحمتش در بهشت ​​است، منزه خدایی است که عدلش در روز قیامت است، منزه خدایی است که آسمانها را برافراشته است، منزه خدایی است که زمین را می گسترد، منزه خدایی است که جز او پناهی نیست. رستگاری

سپس صد بار بگو:

خدا را شکر می کنم، حمد و ستایش مخصوص خداست، معبودی جز الله نیست و خدا بزرگ است.

سبحان الله، سبحان الله، معبودی جز الله نیست و الله بزرگتر است. صد مرتبه سوره توحید و صد مرتبه آیه الکرسی را بخوان و صد مرتبه بر محمد و آل او صلوات بفرست و ده مرتبه بگو:

معبودی جز الله نیست، حاکمیت از آن اوست، حمد و ستایش از آن اوست، زنده می کند و می میراند، می میراند و زنده می کند، او زنده است و می میرد. نیکی در دست اوست و او توانا است.

معبودی جز الله نیست، او تنهاست، شریکی ندارد، فرمانروایی و شکر از آن اوست، زنده می کند، می میرد، می میرد و زنده می کند، او زنده و جاوید است، خیر تنها در دست اوست و اوست. یکی از. او بر همه چیز تواناست. و “10 بار”:

از خداوندی که جز او معبودی نیست و همیشه زنده و جاوید است طلب آمرزش می کنم و به سوی او توبه می کنم.

از خداوند متعال طلب آمرزش می کنم که معبودی جز او نیست و به سوی او باز می گردم. و “10 بار”

اوه خدای من؛

“10 بار”

ای مهربان ترین و مهربان ترین!

“10 بار”:

ای مهربان ترین و مهربان ترین!

“10 بار”:

ای صاحب آسمانها و زمین، ای صاحب عزت و جلال.

“10 بار”:

ای زنده، ای زنده، ای زنده

“10 بار”:

ای حنان، ای منعان، ای برکت دهنده، ای آمرزنده.

“10 بار”:

ای خدایی جز تو نیست، معبودی جز تو نیست. و “10 بار”:

آمین

پاسخ لطفا.

بعد بگو:

ای خدای من از تو می خواهم ای که از رگ گردن به من نزدیک تر هستی، ای بین آدم و قلب او، ای که از رگ گردن به من نزدیک تر، ای برترین دید و افق روشن الرحمن الرحیم مستقر بر عرش، ای بصیرتی بی همتا و زهرآلود، بر محمد و آل محمد صلوات می فرستم.

ای خدای من از تو می خواهم ای که از رگ گردن به من نزدیکتر، ای پرده میان انسان و قلب او، ای صاحب بینش برتر و افق روشن، ای مهربان و فرمانروا. ای محمد که مانند او نیستی و می شنوی و می بینی، بر محمد و آل او درود فرست.

حاجت خود را بخواهید که به اذن خداوند برآورده می شود.

سپس این صلوات را از امام صادق علیه السلام بخوانید: هر که می خواهد محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را خشنود کند، بگوید:

ای خدای من، بخشنده ترین بخشندگان، بهترین درخواست شوندگان، مهربان ترین کسانی که از رحمت خواسته می شوند. بار الها بر محمّد و آل او درود فرست در دو مرتبه اول، بر محمد و آل او در آخرین مجلس درود فرست و بر محمد و آل او درود فرست. خدایا به محمد و آل او وسائل و فضیلت و عزت و جلال و مقامی عظیم عطا کن. خدایا من به محمد صلی الله علیه و آله ایمان آوردم، او را ندیده ام، مرا از دیدن او محروم مکن، همنشینی او را به من عطا کن، او مرده است، دینش را پیروی کن و به من عطا کن. نوشیدنی لذیذ و دلپذیر از حوض او بنوشید تا از این به بعد هرگز تشنه نباشم. به یقین تو بر هر چیزی توانا هستی. خدایا من به محمد صلی الله علیه و آله ایمان آوردم، نتوانستم او را ببینم، چهره او را در بهشت ​​بشناسم. خدایا به محمد صلی الله علیه و آله سلام و درود بزرگی از جانب من عطا کن.

اى اللّه الرحمن الرحيم الذين الحسن الرحمن الرحمن الرحيم الرحمن الرحمن الرحيم اللّه الرحمن الرحمن الرحيم و صلوات اللّه على محمد و آله خانواده اش. از آینده، از فرشتگان تا محمد و آل او، از رسولان تا محمد و آل او. خداوند به محمد و آل او مال و فضیلت و عزت و منزلت عطا فرماید. خدایا من به محمد صلی الله علیه و آله و سلم ایمان دارم با اینکه او را ندیده ام، توفیق عطا کن که در روز قیامت از دیدن او محروم شوم و مرا دوست او قرار ده. به دین او بمیر و مرا از آب او پر کن، نوشیدنی تشنه، نوشیدنی گوارا. و من از این به بعد هرگز تشنه نخواهم شد، تو بر همه چیز قدرت داری. خدایا من به محمد صلی الله علیه و آله ایمان آوردم هر چند که او را در بهشت ​​ندیده ام. خدایا از من درود فراوان بر محمد(ص) و آل او بفرست.

سپس دعای «ام داود» را که در اعمال ماه رجب خوانده می شود، بخوانید.

سپس برای اختصار این تسبیح را که ثواب آن حساب نشده و مقدار ثواب آن را معین نکرده ایم بخوان و بگو:

اول از همه خدا را شکر! و خدا را شکر بعد از هر یکشنبه! الحمدلله با همه! خدا را شکر، پروردگار ما پایدار است و همه هلاک می شوند! و خدا را می ستایم، حمد خدا، ستایش کسانی که خدا را می ستایند، به مراتب برتر از حمد هر یکشنبه است! و بعد از هر یکشنبه تسبیح می گویم، تسبیحی که از تسبیح تسبیح کنندگان برتر است، و تسبیح می گویم، تسبیحی که برتر از لعن است، تسبیح کنندگان را به همه ستایش می کنند.

الله سبحانه اللّه، منزه است پس از همه، الله سبحانه و تعالی با همه، الله منزه است، پروردگار ما ایستاده است و همه را می پذیرد، الله متعال است. کسی که مجازات می کند خیلی زودتر از دیگران افزایش می یابد و خداوند زیباست، مجازاتی که بسیار بیشتر از مجازات مجازات کنندگان می گیرد، بسیار بیشتر از دیگران، و خداوند کسی است که بسیار بیشتر از مجازات مجازات کنندگان دریافت می کند. ، خیلی بیشتر از بقیه

و خداوند تسبیح کننده ای است که برتر از تسبیح تسبیح کنندگان است و نعمتی بزرگ برای پروردگار ما که هست و هر یک از آنان هلاک می شود! الحمدلله که قابل شمارش نیست، ناشناخته است، فراموش نمی شود، فرسوده نمی شود، پژمرده نمی شود و پایانی ندارد! منزه است خداوندی که تسبیح جاودان است در تمام سالهای عالمیان و ماههای ابدیت و ایام دنیا و ساعات شب و سحر! و خداوند جاوید و ازلی است، بی شمار و زمان تمام نمی شود و ابدیت آن را قطع نمی کند، مبارک است سنت خلایق; و مکانی که برای گشت و گذار استفاده می کنید با سواری در ماشین شما جایگزین نمی شود، بنابراین نیازی به استفاده از آن برای گشت و گذار ندارید. او سرود خوان است و رقصش سرود و چارچوب یک سرود است. و کاهنان آواز خوانند و او احمق است و شاعر نیست و شاعر نیست. این روزگار زندگی من است و دیگر چیزی برای گفتن از جهانیان و روزگاران باقی نمانده است. این گل رز دنیاست و ساعت شاپوروز و جایگاهش که همیشه و همیشه از آن استفاده می کنم، این سفر من است، تعداد نوع نوع و مدت زمان نوع و اندازه نوع را ببینید توقف صحبت کنید و بگیرید. نیکوتین

به این ترتیب هنگام خواندن دعایی که علی بن الحسین علیه السلام در کتاب «مصابه المتهجد» شیخ طوسی ذکر کرده است، می فرماید: «اللهم أنت رب العالمین».

مؤلف گوید: ما این دعا را ذکر نکردیم چون دعای عرفات بود و بسیار طولانی بود. و در این روز کتاب کامل آن حضرت «47» است. دعای او را با خضوع و دل شکسته بخوان. این دعایی است که تمام محتوای دنیا و آخرت را در بر می گیرد که درود خدا بر خالقش باد.

چهارم:

از دعاهای معروف این روز دعای حضرت سیدالشهدا است. [در روز عرفه]”است.

هر کس به توفیق برسد و روز عرفه را در عرفات بگذراند، عبادات و اعمال بسیار دارد و بهترین اعمال در این روز عبادت است و این روز شریف در هر روز سال با دعا ممتاز است. و برای برادران مؤمن خود چه زنده و چه مرده دعاهای فراوانی را وداع کردند و در روایتی آمده است که عبدالله بن جندب به دعایی که برای مقام عرفات و برادرانش کرد مشهور شد.

همچنین روایت زید نرسی از نماز معاویه بن وهاب در صحرای عرفات در حال اعتقاد به جلیل القادر، دعای او درباره یکی از اهل افق و روایتش از امام صادق علیه السلام. من به خاطر شایستگی این عمل به برادرانم و این گناهکار روسیه اعتماد دارم که از این بزرگواران الگو می گیرند و اهل ایمان را مقدم بر آنها می دانند. یکی آنها هم جزو همین افراد هستند و فراموش نمی کنند که برای من دعا کنند هم در زندگی و هم در مرگ.

در این روز «زیارت امت سوم» را بخوانید; در پایان روز عرفه چنین بخوانید:

پروردگارا، گناهان من به تو آسیبی نمی رساند و بخشش برای من از تو کم نمی کند. پس آنچه را که از تو کم نمی کند به من عطا کن و آنچه به تو زیان نمی رساند مرا ببخش.

پروردگارا، گناهانم به تو آسیبی نمی رساند و آمرزش تو مرا از تو کم نمی کند. پس آنچه از تو کم نمی کند مرا ببخش و آنچه به تو زیان نمی رساند مرا ببخش. و همچنین بخوانید:

خدایا مرا از بهترین داشته هایت محروم مکن در مقابل بدی که دارم. زیرا اگر به خاطر خستگی و پریشانی ام به من رحم نکردی، مرا از اجر مظلوم محروم مکن. بد شانسی.

خدایا به خاطر شرّی که پیش رویم است از خیر تو محروم شدم، اگر با خستگی و تنبلی به من رحم نکردی، از ثواب مظلوم محرومم مکن. فرد به دلیل بیماریش

مؤلف گويد: سيد بن طاووس در حال دعاى روز عرفه گفت: چون غروب شد بگو:

«بسم الله و الحمدلله، الحمدلله، الحمدلله…»

تا آخر این همان «نماز عشرت» است که قبلاً خوانده شده بود. به همین دلیل دعای مستحب عشرت را باید هر صبح و عصر خوانده شود تا در آخر روز عرفه عقب نماند و این دعای اشتری که کفعمی نقل می کند، همان نماز آخر عشرت است. دعا به روایت سید بن طاووس. / مهر

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا