اخبار روز

حکم برای 3 شرکت متخلف به دلیل عدم پرداخت سود صادر شد

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا


به گزارش مانیبان، مدیر نظارت بر سردبیران سازمان بورس با اشاره به پرونده تخلف 4 شرکت در فهرست شرکت های سرمایه ای در رابطه با تاخیر در پرداخت سود سهام این سهام، گفت: این موارد 4 شرکت تا پایان خرداد آنها باید به سهامداران سود سهام پرداخت می کردند. باید گفت در اسفند 1402 خبر پرداخت سود سهام عدالت در رسانه ها منتشر شد. البته این سود با سال های گذشته متفاوت بود و 8 شرکت سود خود را پرداخت نکرده بودند.

اما حالا که حدود یک ماه از آن زمان می گذرد خرداد مدتی می گذرد و هنوز 4 شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نمی کنند. نفت بندرعباس، انرژی فجر خلیج فارس، گروه مپنا و نفت ستاره خلیج فارس چهار شرکتی هستند که هنوز سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند.

واریز 5500 میلیارد تومان پول مردمی به حساب سه شرکت کارگزاری

گفتنی است تا کنون 5.5 میلیارد سود در اختیار این شرکت ها باقی مانده است. علاوه بر هلدینگ خلیج فارس، سه شرکت دیگر نیز هر کدام دلیلی برای عدم پرداخت سود سهام عدالت ارائه کرده اند. پالایشگاه بندرعباس (2 میلیارد تومان)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (3 میلیارد تومان) و مپنا (تقریباً 550 میلیارد تومان) سود سهام عدالت واریز نکردند.

لازم به ذکر است که اگرچه پالایشگاه بندرعباس اعلام کرده است که بابت فروش برق به وزارت نفت و مپنا به وزارت نیرو بدهکار است، اما هیچ یک از این دلایل از سوی سازمان بورس و برای همه پذیرفته نشده است. سه شرکت، گزارش تخلف تهیه و تصمیم نهایی در مورد آنها صادر شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا