اخبار روز سینما

حکم افشانا باغان اعلام شد/جزئیات







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، این وکیل دادگستری اظهار داشت: موکلم خانم افشانا بایگان به دلیل «نشر اظهارات مبتذل» به جای 91 روز به پرداخت دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد 18 ماه ممنوعیت به عنوان مجازات اصلی هرگونه فعالیت در فضای مجازی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی. مجازات اضافی اعمال شده، مجازات شدید محسوب می شود. ما در مهلت مقرر نسبت به این حکم اعتراض خواهیم کرد.

با توجه به کیفرخواست صادره غیابی از سوی شعبه کیفری 1097 مجتمع قضایی ارشاد علیه خانم بایگان، عنوان کیفرخواست «حضور زنان بدون حجاب اسلامی در معابر و انظار عمومی» موضوع کیفرخواست صادر شده است. تبصره ماده 638 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی عنوان شد

قاضی پرونده آن را انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی موضوع تبصره یک ماده ۷۴۲ قانون مجازات اسلامی دانست و برای این اتهام مجازات تعیین کرد.

متعاقباً نسبت به حکم صادره تجدیدنظرخواهی کردیم، اما علیرغم ایرادات وارده و اینکه آثار و مطالب منتشر شده اصولاً آثار و مطالب مبتذل تعریف شده در تبصره 1 ماده 742 نبوده و مجازات اضافی طبق قانون تعیین شده است. مجازات باید متناسب با جرم ارتکابی و ویژگی های متهم باشد. بر این اساس دادگاه درخواست تجدیدنظر را رد و در تجدیدنظرخواهی حکم اصلی را تایید کرد اما حکم تکمیلی را از 2 سال به 18 ماه کاهش داد. جریمه اضافی موکلم زیاد بود.

شکایت را در مهلت مقرر قانونی تنظیم و به مرجع قضایی تقدیم می کنیم.

امیدواریم قضات دادگاه تجدیدنظر با عنایت به شخصیت اجتماعی موکل که آثار معروف او هم در سینما و هم در صداوسیما به نمایش عمومی درآمده و همچنین با عنایت به سند ایرادات قانونی اقدام نمایند. لزوم نقض حکم را در نظر بگیرید.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا