اخبار روز

حوادثی که چندلر پشت سر گذاشت. از طلاق و تصادف والدین گرفته تا اعتیاد و افسردگی

مهسا بهادری: توجه! این احتمال وجود دارد که در چند سطر اول این مقاله، موضوعات سریال «دوستان» به تصویر کشیده شود.

جوی، میدونی؟ جوی، میدونی ما میدونیم؟ جوی، آیا می دانی که ما می دانیم که تو می دانی؟ این جملات در ابتدا بسیار بی معنی به نظر می رسند، اما برای طرفداران سریال «دوستان» معنای دیگری دارند، لحظه ای که دوستی مونیکا و چندلر فاش می شود و دوستانشان شگفت زده می شوند. دوستانی که نسل‌های قبل از ما و احتمالا نسل‌های بعد خاطره‌سازی کردند، با ناراحتی‌شان گریستیم، با خنده‌هایشان خندیدیم و منتظر ماندیم، منتظر بودیم تا فرزندان دوقلوی مانیکا و چندلر را ببینیم، منتظر ازدواج فیبی بودیم، راس و راشل به هم می‌رسند. و نتیجه دوستی این بازیگران را ببینید.

ما برنامه را تماشا کردیم و به شوخی‌های چندلر خندیدیم، چندلر که با وجود اینکه خنده‌اش باعث شد این سریال به 20 میلیون بیننده برسد، روزی 55 مسکن مصرف می‌کرد و هر شب هنگام فیلم‌برداری سریال اضطراب شدیدی داشت و آن هم وضعیت متیو پری. چندلر تا جایی که حتی خودش هم نمی‌دانست سریال کی تمام شده است و نمی‌توانست تشخیص دهد که این مواد افیونی است یا مرده است.

در دنیای خارج از سریال، متیو پری تنها فردی در بین دوستانش بود که پس از یک تصادف جدی جت اسکی در سال 1997 به مواد مخدر و الکل معتاد شد و هرگز از درد بهبود نیافت. او که دیروز بعدازظهر در سن 54 سالگی در آمریکا درگذشت، علیرغم اینکه چندلر بینگ و تمام ویژگی های او را وارد تجربه زندگی ما کرد، اسیر واقعیت تلخ دنیای شهرت و رویدادهای همراه آن در سال های پس از Friends بود.

زندگی خانوادگی و شخصی ماتییوپاری

متیو لنگفورد پری در 19 اوت 1969 در ویلیامستون، ماساچوست به دنیا آمد. مادرش سوزان ماری روزنامه نگار کانادایی بود. پدرش، جان بنت پری، بازیگر آمریکایی و مدل سابق بود که بیشتر برای سریال پلیسی ABC 1981-1971-240-Robert شناخته شد. (بنت نقش پدر دوست پسر آنیستون را در قسمتی از سریال Friends در سال 1998 بازی کرد)

ماتیوپری در سال‌های نوجوانی یک تنیس‌باز حرفه‌ای بود و در مصاحبه با Men’s Health درباره تنیس خود گفت: «من یک تنیسور حرفه‌ای در کانادا بودم و در 13 سالگی رتبه ملی کسب کردم.» سپس در 15 سالگی به لوس رفتم. آنجلس، و همه در لس آنجلس استعداد من را کشتند. من یک تنیس باز حرفه ای در کانادا بودم، اما در لس آنجلس نه. زمانی که متوجه شدم دیگر نمی توانم با بازی تنیس امرار معاش کنم، به بازیگری روی آوردم.

در سال 1979، ماتیوپاری برای اولین بار با پدرش در یک قسمت از سریال 240 رابرت در تلویزیون ظاهر شد. اما حضور ماتیوپری و نقش چندلر در 24 سالگی اتفاق افتاد که مانند دیگر همبازی هایش; جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت لبلانک و دیوید شویمر نسبتا ناشناخته بودند و اشتهای کمی داشتند. تمامی بازیگران سریال دوستان با ایفای نقش در این سریال به شهرت بی سابقه ای در سطح جهانی دست یافتند که تا به حال تجربه نکرده بودند.

دوستان داستان زندگی و عشق های شش جوان اهل نیویورک است که سعی می کنند با همدلی با یکدیگر خود را پیدا کنند. این شش نفر همیشه در کنار هم بودند، این رفاقت ماندگار اتفاقی بود که در تمام فراز و نشیب های تاریخ این سریال ثابت ماند. «دوستان» با هر قسمت جدید سریال به طور متوسط ​​25 میلیون بیننده جذب کرد که در نوع خود واقعاً بی نظیر بود. در ده فصل این سریال جزو ده برنامه پربیننده بود. اگرچه برادران وارنر قسمت آخر سریال دوستان را در سال 2004 پخش کرد، اما برای بیش از بیست سال جایگاه ویژه ای در رتبه بندی جهانی داشت.

بیشتر بخوانید:

چندلر «دوستان» مرد/خودکشی یا قتل؟

«گاو» با چند هزار تومان ساخته شد؟/ اسناد منتشر نشده فیلم مهرجویی

در رادیو و تلویزیون با مخاطب گریزی مواجه هستیم. برنامه هفتم توسعه یک عقبگرد بزرگ است

اعتیادی که چندلر را کشت

در سال 2019، روده متیو پری به دلیل مصرف مواد مخدر خراب شد و او به مدت دو هفته در کما بود، تا جایی که پزشکان به خانواده او گفتند که او تنها دو درصد شانس بازگشت به زندگی را دارد. متیو خاطرات تلخ آن سال ها و تمام فراز و نشیب های زندگی اش از کودکی تا شهرتش در فیلم دوستان و روزهای سختی را که گذرانده بود در دفتر خاطراتش یادداشت کرد. کتاب دوستان و دوستان و عاشقان کتاب متیو پری است که او آن را به صورت صوتی دوبله کرده است.

او در خاطراتش که سال گذشته منتشر شد، اعتراف می‌کند که علیرغم دوران اوجش در «دوستان»، نتوانست خودش را به تماشای این سریال بیاورد، زیرا اعتیاد و مبارزاتش را به یاد می‌آورد: «من آن زمان سریال را دیدم که ندیده بودم. و هنوز هم این کار را انجام می‌دهم.» من آن را ندیدم زیرا مشروب می‌نوشیدم، قرص می‌خوردم و کوکائین می‌خوردم. می توانم این را فصل به فصل بگویم [از نظر ظاهری] من چطور به نظر می رسم برای همین نمی خواهم آن را ببینم.

اعتیاد پری پس از یک تصادف جت اسکی در سال 1997 شروع شد و پس از آن او به Vicodin معتاد شد و 28 روز را در دوره بازپروری گذراند. بینندگان مشتاق سریال Friends به یاد دارند که وزن متیو پری از آن زمان تاکنون چندین بار کم و زیاد شده است. حضور پری در مهمانی های مختلف و مصرف داروهای روانگردان مختلف باعث شد وزن او به 66 کیلوگرم کاهش یابد (سبک زندگی اشتباه باعث شد که او به پانکراتیت مبتلا شود). در فوریه 2001، او دوباره در یک مرکز توانبخشی برای اعتیاد به ویکودین، متادون، آمفتامین و الکل بستری شد. پری بعداً گفت که حدود 9 میلیون دلار برای بهبودی خود هزینه کرده است. او همچنین اعتراف کرد که به دلیل اعتیادش نمی تواند تقریباً سه سال از زمان خود را در Friends (فصل سوم تا ششم) به یاد بیاورد.

پری همچنین به یاد می‌آورد که شهرتی که در «فرندز» به دست آورد و ورود به دنیای سلبریتی‌ها باعث شد او احساس تنهایی کند: «من در میانه شهرت بودم.» ما شش نفر همیشه همه جا بودیم. برای دیگران به نظر می رسید که همه چیز را داشتم. اما در واقع [آن روزها] زمان انزوای من بود زیرا از اعتیاد به الکل رنج می بردم. من قبل از دوستان هم مشکلاتی داشتم، اما این بیماری با گذشت زمان بدتر می شود. از همان ابتدا اهل مهمانی نبودم؛ از آن مشروب خواران دست و پا چلفتی و حواس پرت هم نبودم.

پری در مصاحبه ای با مجله People در سال 2013 گفت که نمی تواند مشکلات خود را پنهان کند: «نمی توانستم متوقف شوم.» «در نهایت وضعیت آنقدر بد شد که نتوانستم چیزی را پنهان کنم و همه حقیقت را می دانستند». پری همچنین می گوید که در طول فیلمبرداری فیلم ها و سریال ها هرگز مشروب ننوشیده است: زمانی که کار می کردم عادی بودم اما اغلب خماری های دردناکی داشتم.

اعتیاد همیشه زندگی عاشقانه او را تحت تأثیر قرار می داد. او در سال 1995 با جاسمین بلیت، بین سال های 1995 تا 1996 با جولیا رابرتز و بین سال های 2006 تا 2012 با لیزی کاپلان رابطه داشت. در نوامبر 2020 با مالی هوروویتز نامزد کرد، اما این رابطه زیاد دوام نیاورد و در سال 2021 به پایان رسید. اگرچه دلایل رسمی این جدایی ها مشخص نیست، اما طبق شایعات، اعتیاد پری منجر به پایان این روابط عاشقانه شد.

۲۴۵۲۴۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا