اخبار روز

حمله پلیس نیویورک به معترضان حامی فلسطین

ده‌ها معترض حامی فلسطین در شهر نیویورک آمریکا با پلیس درگیر شدند، زیرا آنها سعی داشتند برنامه جمع‌آوری کمک مالی برای کمپین جو بایدن را مختل کنند.

به گزارش ایسنا، این معترضان وارد محل برگزاری نمایش در سالن همرستین در نزدیکی خیابان هشتم در مرکز شهر نیویورک شدند و پرچم ها و پوسترهای فلسطین را به نمایش گذاشتند که خواستار استعفای بایدن بودند.

اداره پلیس نیویورک گفت معترضان طرفدار فلسطین ابتدا در پارک میدان مدیسون در خیابان 26 شرقی تجمع کردند و قبل از ورود به آن مکان به سمت شمال و سپس به سمت غرب راهپیمایی کردند.

سخنگوی پلیس شهر نیویورک اعلام کرد که این تظاهرکنندگان به سمت نیروهای پلیس بمب دودزا پرتاب کردند و افسران 37 نفر از آنها را هنگام درگیری با تظاهرکنندگان دستگیر کردند.

نیویورک دیلی نیوز نوشت که در این درگیری ها به کسی آسیب نرسیده است. ویدئوهایی از این درگیری ها در فضای مجازی منتشر شد که در آن واحدهای پلیس مجهز به تجهیزات ضدشورش با معترضان درگیر شدند که بسیاری از آنها صورت خود را با ماسک و بند پوشانده بودند و با خشونت تظاهرکنندگان را دستگیر کردند. بسیاری از معترضان برای فرار از دود بالا می روند.

گروهی که این تظاهرات را سازماندهی کرد به نام «در طول زندگی ما» شناخته می شود، گروهی که شعار آن «مقابله با جو بایدن با نسل کشی» است و اعلامیه هایی با این شعار پخش می کردند.

روی پوسترها نوشته شده بود: «سیاستمدارانی که از نسل‌کشی حمایت می‌کنند جایی در شهر نیویورک ندارند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، جو بایدن که برای دریافت کمک های مالی در مراسم مقر خود در این مکان شرکت کرده بود، پس از دو ساعت این مکان را ترک کرد و با معترضان مقابله نکرد.

پلیس نیویورک اعلام کرد که 25 نفر از 37 معترض را که در آن تظاهرات دستگیر کرده بود به اتهام اخلال در نظم عمومی احضار کرده است. گروه سازمان دهنده آن تظاهرات با انتشار بیانیه ای در شبکه اجتماعی «X» آن را موفقیت آمیز خواند و نوشت: «صدها تظاهرکننده به خیابان های منهتن هجوم آوردند تا با وجود خشونت و سرکوب پلیس و «دستگیری از غزه همبستگی خود را با غزه اعلام کنند». ده ها نفر» و با جو بایدن در جریان سفرش به شهر نیویورک ملاقات کرد.

این اعتراضات پس از عملکرد ضعیف جو بایدن در اولین مناظره مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا با رقیب جمهوریخواه خود، دونالد ترامپ، عصر پنجشنبه گذشته صورت گرفت.

گروه سازماندهی تظاهرات اخیر در نیویورک تصریح کرد: بایدن به شهر نیویورک آمد اما تنها با معترضانی که برای حمایت از فلسطین به منهتن هجوم آورده بودند، ملاقات کرد.

فقط تظاهرات مورد بحث یکی این یکی از ده ها تظاهرات حامیان فلسطینی در نیویورک از زمان آغاز جنگ غزه پس از عملیات هجومی رزمندگان مقاومت فلسطین در الاقصی در 7 اکتبر در سرزمین های اشغالی است.

در 12 ژوئن، حامیان فلسطین بر خانه «آن پاسترناک»، مدیر اجرایی موزه بروکلین، و دیگر اعضای هیئت مدیره در بروکلین و منهتن رنگ قرمز پاشیدند و خواستار تحریم «اسرائیل» توسط آن موزه شدند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا