اخبار روز

حمله پزشکیان وجهه خوبی ندارد برای همین ظریف را زدند

روزنامه هم میهن با علی باقری، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حملات ظریف گفتگو کرده است.

به گزارش هم میهن، قسمت های مهم این گفتگو را در ادامه می خوانید؛

آقا پزشکیان او از موضع سازش وارد انتخابات اخیر شد. رئیس جمهور منتخب در طول مبارزات انتخاباتی و پس از پیروزی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از اختلاف و جنجال جلوگیری کند. هدف از این رویکرد این بود که بتوانیم در کشور کار کنیم و به حل مشکلات کمک کنیم. برای حرکت در این مسیر، باید به یک تفاهم جمعی فراتر از یک جناح سیاسی خاص در کشور برسیم. حدس من این است یکی از منظر تحرکات اخیر، خنثی کردن این جهت گیری راهبردی است که از انتخابات آغاز شده و در دولت تداوم خواهد یافت و هدف توافق و فرامرزی بودن است. پزشکیان تحریف آنها برای دولت تله گذاشته اند پزشکیان تنش ها و درگیری های سیاسی

نکته بعدی این است پزشکیان او دو هفته پیش در انتخابات پیروز شد و البته چیزی نمی تواند او را شکست دهد. به همین دلیل با حلقه های کناری شروع کردند. در حال حاضر ظریف را زده اند که واقعا هم همینطور است پزشکیان بزن آقای ظریف یکی یکی از برجسته ترین و برجسته ترین افراد دکتر پزشکیان او نقشی کلیدی در پیروزی رئیس جمهور منتخب داشت و امروز نیز نقش اساسی را در مشاوره دادن به او ایفا می کند. اصابت پزشکیان تصویر خوبی برای جریان متقابل ندارد و به نفع آنها نیست. به همین دلیل طبیعتا آقای ظریف را گزینه حمله خوبی می بینند.

بحث درباره زنان و اقلیت ها بهانه است. اولاً، موضوع تبعیض مثبت یک اصل علمی است که در سراسر جهان پذیرفته و به رسمیت شناخته شده است. این اصل بر اساس تجربیات جهانی ایجاد شد و در علوم اداری تثبیت شد. همان افرادی که امروز صدایشان را بلند کردند سازوکارهای تبعیض مثبت در مجلس را تایید نکردند؟ تمام سهمیه ها و امتیازات اعطا شده توسط قانون بر اساس تبعیض مثبت است. خوب یا بد بودن شانس ها و نکات ذکر شده بحث جداگانه ای است. امتیاز استخدامی در برنامه ششم و هفتم بر اساس تبعیض مثبت است. بر این اساس، قانون اساسی ما این حق را به اقلیت هایی که جمعیت آنها برای داشتن کرسی در مجلس بسیار کم است، اعطا کرده است.

بنابراین مشکل عجیبی نیست. اما به محض اینکه اعلام شد چنین چیزی در معیارهای انتخاب رئیس جمهور منتخب برای انتخاب شایسته ترین فرد قرار می گیرد، صداها بلندتر شد. این معیار به این معنا نیست که افراد نامناسب صرفاً به این دلیل انتخاب می شوند که متعلق به اقلیت هستند. هدف انتخاب مناسب ترین فرد است و این معیار می تواند کمتر از 5 درصد بر نمرات آن فرد تأثیر بگذارد. خوب است که دوستان کمی تحمل داشته باشند و وقتی اشتباه می یابند خودشان را درگیر نکنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا