صحبت‌های درویش درباره خرید قلی‌زاده، افزایش سقف بودجه و آخرین خرید پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ رضا درویش در گفت و گو با خبرگزاری آنا در خصوص خبر افزایش سقف بودجه ۴ تیم آسیایی از سوی فدراسیون فوتبال طبق مصوبه هیئت رئیسه عنوان کرد: از روز اول خود ما مخالف این قانون بودیم اما چون فدراسیون تصمیمش را گرفته بود و تبدیل به قانون شد ما هم این موضوع را پذیرفتیم و انتظار هم داشتیم که وقتی خود فدراسیون این قانون را اعمال می کند پای آن هم بایستد. سوال من این است وقتی فدراسیون توانایی حراست از قانونی که خودش آن را تصویب کرده ندارد چرا برای اجرای آن زور می گوید و همه را مجبور می کند که آن را رعایت کنند؟ من طبق حرفی که فدراسیون زده این قانون را اجرا کردم و به همین دلیل هم وسط کار با افزایش آن مخالفت کردم. بارها گفته شده که من مخالف افزایش سقف هستم درحالی که من مخالف افزایش سقف نبودم بلکه مخالف بی قانونی بودم و اگر قرار بود اضافه شود باید از اول می گفتند تا عدالت برای همه یکسان اجرا شود. 

وی افزود: به خاطر رعایت این قانون سه ستاره تیم خود را از دست دادم و مورد حمله و انتقاد شدید هواداران تیمم قرار گرفتم. وقتی هم برای احقاق حق باشگاه با افزایش بودجه مخالفت کردم باز هم مورد حمله هواداران پرسپولیس قرار گرفتم چون فکر می کردم فدراسیون این قدر توان دارد که پای قانونش خودش باشد. تصمیمی که امشب فدراسیون فوتبال گرفته یک بدعت غلط در تاریخ فوتبال کشورمان است و باید مشخص شود که کدام یک از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پای این مصوبه را امضا کرده و کدام یک حاضر به امضا نشده اند. 

درویش ادامه داد: چند ماه دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال را داریم و اهالی فوتبال باید افرادی که پای این مصوبه را شبانه امضا کرده اند بشناسند. من برای اجرای این قانون بارها شماتت شدم و حتی امید عالیشاه کاپیتان تیمم به خاطر قانونمداری که انجام دادم از باشگاه انتقاد کرد و هواداران هم به من حمله کردند. آیا الان فدراسیون فوتبال می تواند پاسخ این حملات را بدهد؟ اگر فدراسیون بنا داشت سقف بودجه تیم های آسیایی اضافه شود چرااز ابتدا این کار را نکرد؟ برخی از باشگاه ها اگر سقف بودجه را هزار میلیارد هم می گذاشتند باز ۱۵۰۰ میلیارد هزینه می کردند. چه موضوعاتی پشت پرده است که یکسری از تیم های خاص از آن با خبر بودند و بازیکن خریدند؟ چه قول هایی به آنها داده شده که با اطمینان خاطر خارج از سقف خرید کردند؟ این را از کجا می دانستند و باید مشخص شود که چه چیزی پشت پرده می دانستند؟ حتی این تیم ها بعد از مخالفت های چند وقت اخیر از سوی هیئت رئیسه و کارگروه قراردادها باز هم بازیکن خریدند.

مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: این خیانت به فوتبال تا ابدالدهر بر پیشانی این فدراسیون می ماند. کسانی که قانون می گذارند و بعد همان قانون را می شکنند از نظر اخلاقی وجاهت حضور در انتخابات آینده فدراسیون فوتبال را ندارند و از نظر قانونی نمی توانند روی کار بیایند. این فشارهای بیروی برای گرفتن مصوبه از اعضای هیئت رئیسه شائبه برانگیز است و این سوال مطرح می شود که چه وعده هایی داده شده تا آنها مجبور شوند تا این مصوبه را امضا کنند. 

درویش خاطر نشان کرد: مگر پرسپولیس با این فدراسیون و این افراد چه کرده که دنبال زدن آن هستند؟ آقایان توجیه می کنند برای حضور پرقدرت تیم ها در آسیا و برای عرض اندام بهتر سقف را افزایش داده اند اما چرا این تغییر قوانین فقط برای تیم های خاص است؟ مگر پرسپولیس با تیم های مطرح آسیا بازی ندارد؟ چطور راضی شدید که پرسپولیس تضعیف شود اما تیم های دیگر با قدرت حاضر شوند؟ اگر قرار به همدلی با تیم‌های آسیایی است چرا اورنوف در لیست زیر ۲۵ قرار نگرفت؟ چرا سهمیه ششم مشخص نشد؟ آیا این کارها نامش همدلی است؟چطور حمایت از تقویت تیم‌هاست که ما ۶ بازیکن کلیدی خود را  بخاطر سقف بودجه از دست دادیم و تازه مجبور شدیم شش بازیکن جدید جایگزین کنیم؟آبرو فقط آبروی استقلال و سپاهان است؟ آبروی پرسپولیس آبرو نیست؟ شما با این تصمیم ها این همه هزینه روی دوش پرسپولیس گذاشتید؟ این چه مدل همدلی است که فقط برای تیم های خاص خودتان است؟ اگر پرسپولیس در آسیا موفق نشود به رگ غیرت آقایان برنمی خورد؟ این رگ گردن فقط برای تیم های خاص باد می کند؟ افزایش سقف بودجه طبق قانون باید از اول اتفاق می افتاد. 

مدیرعامل سرخپوشان تاکید کرد: چرا باید ساعت ۱۰ شب بدون اینکه مصوبه رسمی را به باشگاه ها ابلاغ کنند افزایش سقف را اعمال کنند؟ این اتفاقات باید برای همه اهالی فوتبال روشن شود. فدراسیون باید در این زمینه روشنگری کند. پرسپولیس با این نفرات چه کرده که در این دوسال که این همه با بغض و کینه با او برخورد می شود؟ چه اتفاقاتی افتاده که آقایان عضو هیئت رئیسه را از استخر و عضو دیگر را در سی سی یوی بیمارستان مجبور کرده اند که به صورت پیامکی موافقت خود را برای این مصوبه اعلام کنند؟ ناگفته های بسیاری هست که به وقتش همه را می گویم. این قانون شکنی امشب فدراسیون از پیشانی آنها پاک نخواهد شد.

258 258

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما