اخبار روز

حمله اسرائیل به رفح فاجعه بار بود/ بایدن مسئول آن است

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح را که منجر به شهادت 45 فلسطینی شد، “فاجعه بار” توصیف کرد و صراحتا واشنگتن را مسئول این جنایت دانست.

معاون رئیس جمهور آمریکا به حملات آمریکا به اردوگاه آوارگان در رفح که در آن 45 فلسطینی به شهادت رسیدند، پاسخ داد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، کمالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: کلمه فاجعه آمیز کمترین چیزی است که می توان برای توصیف حملات هوایی اسرائیل که منجر به آتش سوزی در اردوگاهی در این شهر شد، بیان کرد. رفح در غزه.»

در حمله شامگاه یکشنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب غزه، دست کم 41 فلسطینی از جمله زن و کودک شهید و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح پاسخ دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و توهین آشکار به حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر ضرورت دانستند. برای توقف حملات به این شهر و جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، صراحتاً او را مسئول این جنایت دانسته است.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با 13 رای موافق و 2 رای مخالف دستور توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و خواستار بازگشایی گذرگاه مرزی رفح برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه شد. .

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده ای در سطح بین المللی مواجه شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا