دانستنی ها

احتمال سکته قلبی برای این کودکان وجود دارد!

 

یک مطالعه جدید نشان می دهد که حملات قلبی و سکته مغزی در کودکانی که در خانه غیرفعال هستند پنهان است.

بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت، کودکان و جوانان ما برای محافظت از سلامت خود باید بیشتر از صفحه نمایش دور بمانند. زیرا یک مطالعه نشان داد که یک کودک غیر فعال می تواند خطر حمله قلبی و سکته را در سنین بعدی افزایش دهد.

محققان دانشگاه‌های اکستر، بریستول و فنلاند شرقی دریافتند که بی‌تحرکی در دوران کودکی و نوجوانی با آسیب‌های قلبی مرتبط است و اثرات بی‌تحرکی طولانی‌مدت است.

دکتر استوپارد، که سرپرستی تیمی از محققان دانشگاه‌های اکستر و بریستول را بر عهده داشت، نسبت به ارتباط بین کودکان، جوانان و فناوری و خطر بیماری هشدار داد و گفت: «تمام ساعت‌هایی که صرف تماشای تلویزیون در جوانان می‌شود، بر قلب فشار می‌آورد. ما از مطالعات روی بزرگسالان می دانیم که احتمال تشنج در آنها بیشتر است. خطر ابتلا به قلب و سکته را افزایش می دهد. مطالعه جدید نشان می دهد که تجمع زمان بی تحرکی مستقل از وزن بدن و فشار خون با آسیب قلبی مرتبط است. والدین باید با پیاده‌روی و محدود کردن زمان تماشای صفحه، فرزندان خود را تشویق کنند که بیشتر حرکت کنند.

افزایش یک دقیقه ای در زمان بی تحرکی از سن 11 تا 24 سالگی منجر به افزایش توده بطن چپ از 17 تا 24 سالگی می شود. در اثر عوارض کم تحرکی در دوران کودکی و نوجوانی، اثرات خطرناک خود را در میانسالی نشان خواهد داد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا