اخبار روز سینما جهان

حمایت نولان از ژانر وحشت/ «اوپنهایمر» هم ترسناک بود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، کریستوفر نولان روز پنجشنبه در نشستی که توسط موسسه فیلم بریتانیا (BFI) در لندن برگزار شد، شرکت کرد. در این مراسم که شهردار لندن، بازیگران فیلم «اپنهایمر» و تعدادی از چهره های مطرح از جمله مایکل کین حضور داشتند، این فیلمساز بریتانیایی از زندگی حرفه ای خود صحبت کرد.

نولان در پاسخ به این سوال یکی او در پاسخ به این سوال که آیا هرگز به ساخت یک فیلم ترسناک فکر می‌کند، گفت: «اوپنهایمر قطعاً دارای عناصر ترسناک است، زیرا فکر می‌کنم موضوع همین است». من فکر می کنم فیلم های ترسناک بسیار جالب هستند، زیرا آنها بسیار به ابزارهای سینمایی متکی هستند. در واقع این فیلم‌ها یک واکنش درونی به چیزها هستند و بله، من دوست دارم یک فیلم ترسناک بسازم، اما فکر می‌کنم یک فیلم ترسناک واقعاً خوب نیاز به یک ایده واقعا استثنایی دارد و این نادر است. به همین دلیل است که هنوز داستانی برای رفتن پیدا نکرده ام.

وی در ادامه بیان کرد: اما به نظر من ژانر ترسناک از نظر سینمایی ژانر بسیار جالبی است و همچنین از معدود ژانرهایی است که استودیوها آن را زیاد می سازند. تاریکی و انتزاع زیادی در این فیلم ها وجود دارد و ویژگی هایی دارند که هالیوود عموما در برابر نمایش آنها در فیلم مقاومت می کند، اما در این ژانر همه چیز مجاز است.

گزارش کردن آژانس خبری مهر به گزارش ورایتی، این فیلمساز با تکیه بر ژانر بار دیگر به «اپنهایمر» بازگشت و گفت که در اواسط این فیلم با جدیت به سمت ژانر دزدی می رویم و سومین اکشن فیلم درام دادگاهی است. وی افزود: دلیل انتخاب این 2 ژانر برای آن قسمت ها این بود که این 2 ژانر، ژانرهایی هستند که ذاتا برای مخاطب جذاب هستند و این قسمت سرگرم کننده ژانر است.

در این گفت و گو به زندگی حرفه ای نولان پرداخته شد و این فیلمساز از جنبه های مختلف حرفه خود به ویژه مراحل نویسندگی و تدوین صحبت کرد. او همچنین به نقش فیلمبرداری به ویژه در فرمت IMAX و آهنگسازی برای آثارش توسط هویت ون هویتما و هانس زیمر اشاره کرد. نقش بازیگران فیلم های او نیز مورد بحث قرار گرفت و او بار دیگر به آنچه هیث لجر در نقش جوکر برای شوالیه تاریکی آورد اشاره کرد.

نولان در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر اینکه فیلم‌های «بتمن» او ظهور رهبران سیاسی اخلالگر در سراسر جهان را پیش‌بینی می‌کردند، گفت: «همیشه درباره چیزهایی که بر ما تأثیر می‌گذارند و چیزهایی که نگران آن هستیم صادق باشیم». وقتی بتمن شروع می شود [۲۰۰۵] من می بینم، تاکید زیادی بر تروریسم وجود دارد، بدیهی است که پس از 11 سپتامبر این امر ضروری بود، اما چیزی نبود که آگاهانه در فیلم قرار دادیم. البته شوالیه تاریکی جوکر (2008) درباره هر چیزی است که هراس و هرج و مرج و ترس از زیر پا گذاشتن قوانین با جامعه انجام می دهد. شوالیه تاریکی برمی خیزد به شدت علیه فاشیسم و ​​پوپولیسم هشدار می دهد.

قبل از این ملاقات، نولان و همسرش اما رابرتز که تهیه کننده او نیز هست، از آرشیو ملی BFI بازدید کردند. او اهل این موسسه است یکی تایید شده از بزرگترین آرشیو فیلم و تلویزیون جهان.

برای احترام به انتخاب فیلم نولان نسبت به فیلم دیجیتال، تمام کلیپ های نمایش داده شده در برنامه 35 میلی متر بودند.

ریشی سوناک، شهردار لندن که در این مراسم نیز حضور داشت، به شوخی گفت که در حال لابی کردن با باربارا بروکلی برای متقاعد کردن نولان برای ساخت فیلم بعدی جیمز باند است.

در این مراسم که کیلیان مورفی نیز در آن حضور داشت، نولان جایزه فلوشیپ موسسه فیلم بریتانیا را دریافت کرد. این جایزه قبلا به آکیرا کوروساوا، تلما شونمیکر، مارتین اسکورسیزی، اورسون ولز، باربارا بروکلی، میشل جی ویلسون و اسپایک لی داده شده بود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا