حل مشکل پژو پارس و متقاضیان ساینا

حل مشکل پژو پارس و متقاضیان ساینا

با توجه به اینکه مدتی است برخی از خودروسازان محصولات را با تاخیر به متقاضیان تحویل می دهند و همین موضوع گلایه ها و نارضایتی هایی را در پی داشته است، اواخر هفته گذشته جلسه ای با خودروسازان تشکیل و پیگیری ها برای مشکلات ذکر شده انجام شد. تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

مشمول افزایش قیمت نمی شود

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش ایران جیب، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی بیشترین مشکل را مربوط به خودرو پژو پارس عنوان کرد و گفت: این موضوع بارها در جلسات مکرر تکرار و بررسی شده است و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از طریق رئیس دفتر رئیس جمهور در صدد رفع این مشکل بوده است.

محسنی افزود: هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور نیز جلسه ای با شرکت های خودروسازی و سازمان ملی استاندارد برگزار کرد. همچنین این پیگیری ها به جلسه هیات دولت رسید و رئیس جمهور شخصا پیگیر حل این مشکل شد. بر این اساس مشکل تولید پژو پارس به زودی حل می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی یکی دیگر از مشکلات تولید خودرو سایپا و ساینا را اعلام کرد و اظهار داشت: تمامی افرادی که برای دریافت خودرو ساینا ثبت نام کرده بودند و خودروی خود را تحویل گرفتند تا پایان سال خودروی خود را تحویل می دهند. گرفت

وی افزود: افرادی که متقاضی خرید خودروی ساینا دوگانه سوز بودند به دلیل سختی تامین یک یا دو قطعه خودروی خود را با تاخیر در بهار تحویل خواهند گرفت که البته این خودروها در سال آینده مشمول افزایش قیمت نخواهند شد.

ادامه تولید مشروط

مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد نیز از ادامه تولید خودرو پژو پارس در سال آینده تا مشخص شدن نتایج مرکز تست استاندارد بین المللی خبر داد.

اسلام پناه تصریح کرد: در شورای عالی استاندارد بر قانون و ضوابط فنی تمرکز داریم و تلاش ما بر این بوده است که خودروسازان را ملزم به اصلاح و ارتقای ایرادات فنی در حوزه ایمنی و کیفیت کنیم که خودرو پژو پارس را نیز شامل می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تولیدکننده برای رفع دغدغه ثبت نام کنندگان باید در چند شیفت کاری با ترافیک بالا تولید کند و دغدغه مصرف کنندگان را برطرف کند; بنابراین همانطور که به تولیدکننده فرصت ادامه تولید را داده بودیم، این فرصت را با قبول تعهدات ادامه دادیم تا نتیجه آزمایشات درخواستی از مرکز بین المللی تست تحویل داده شود. همچنین، نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه 1403 تعیین می شود.

چندی پیش منوچهر لاگی معاون امنیتی وزیر کشور از ادامه تولید پژو پارس خبر داد و در این خصوص گفت با توافقات انجام شده در سطح دولت مقرر شد تولید پژو پارس ممنوع شود. متوقف شود و ادامه یابد.

موارد مذکور در حالی مطرح می شود که 24 دی ماه رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر قانون استاندارد اجباری در صنعت خودرو گفت: این قانون قطعا اجرا می شود و تولیدکنندگان باید قوانین استاندارد را رعایت کنند و گروه صنعتی ایران خودرو مجوز تولید را تا پایان سال خواهد داشت. اواسط اسفند سال و بعد از آن طبق قانون انجام خواهد شد.

قول قابل توجه و پوزش بابت تاخیر

البته چندی پیش علی مردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو از رایزنی با سازمان استاندارد برای ادامه تولید پژو پارس تا پایان سال جاری خبر داده بود.

عظیمی با بیان اینکه ایران خودرو به تعهدات خود در زمینه تحویل خودروهای پژو عمل می کند، گفت: بابت تاخیر در تحویل از مردم عذرخواهی می کنیم. همچنین تا پایان سال تولید خواهیم کرد و در تلاش هستیم پژو پارس را در سال آینده تولید کنیم. اگر با توجه به استانداردها این امکان وجود نداشته باشد، امروز خودروی جایگزینی را تحویل می دهیم که بهتر از پارس باشد.

مدیرعامل ایران خودرو گفته است سفارش افرادی که در سامانه پژو پارس ثبت نام کرده اند حذف نمی شود. بر این اساس در سال آینده تولید را افزایش خواهیم داد، قطعاً نوبت از بین نخواهد رفت. در غیر این صورت خودروی جایگزین مانند دنا یا سورن را به تمامی کسانی که ثبت نام کرده اند تحویل می دهیم.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *