اخبار روز

حقوق کارمندان در نیمه دوم سال افزایش می یابد و این میزان افزایش می یابد.


به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری؛ شورای حقوق و دستمزد در جلسه امروز به دنبال راهکاری برای رفع اختلاف حقوق کارکنان دستگاه های مختلف در بودجه 1403 است.

کارکنان دستگاه‌های دولتی که نسبت به سایر دستگاه‌ها حقوق کمتری دریافت می‌کنند، خوشبختانه امروز با برگزاری جلسه شورای حقوق و دستمزد یک گام به یکسان‌سازی حقوق نزدیک‌تر شده‌اند و در بودجه 1403 چاره‌اندیشی می‌شود. برای افزایش حقوق خود حاضر می شوند.

تفاوت حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه های مختلف دولتی سال هاست که موضوع اعتراض کارکنان ادارات کم دستمزد بوده و معلمان بارها خواستار رفع این مشکل شده اند.

در سال‌های اخیر، سیاست افزایش پلکانی حقوق چندین بار برای ایجاد انصاف نسبی در پرداخت حقوق اعمال شد، اما این سیاست تنها می‌توانست وضعیت حقوق و دستمزد را در یک سازمان تنظیم کند و تأثیری بر نابرابری بین سازمان‌ها نداشت. اکنون طبق اعلام نماینده ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد، این شورا در تلاش است تا در بودجه 1403 برای رفع این مشکل قدیمی چاره اندیشی کند.

آیا فاصله های غیرقابل قبولی تعیین شده است؟

به گفته جبار کوچکی نژاد، ناظر مجلس بر شورای دستمزد، امروز جلسه شورای دستمزد با موضوع همسویی کلی دستمزدها برگزار می شود و در صورت حصول نتیجه موثر در بحث های کارشناسی، تلاش می شود تا اجرا شود. این نتایج در بودجه 1403 باید منعکس شود.

کوچینی نژاد می گوید: در حال حاضر یکسری خلأهای قانونی در بین کارکنان موسسات وجود دارد که قابل قبول نیست و باید چاره اندیشی شود. لذا مقرر می شود در جلسه شورا نقطه نظرات کارشناسان بررسی و راهکارهایی برای رفع خلاء قانونی ایجاد شده اندیشیده شود.

این نماینده مجلس به صراحت گفته است که نتایج مربوط به حقوق و دستمزد قطعا در بودجه 1403 موثر خواهد بود و تمام تلاش شورا این است که در این بخش تغییراتی ایجاد شود.

آیا حقوق در نیمه دوم سال تغییر می کند؟

با اظهارنظر روز گذشته درباره برگزاری شورای حقوق و دستمزد، در فضای مجازی و رسانه های زرد، بحث افزایش حقوق کارکنان دولت در نیمه دوم سال داغ شد. این در حالی است که هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به صراحت اعلام کرد که حقوق ها تنها یک بار در سال افزایش می یابد، همانطور که اوایل امسال انجام شد و دولت تصمیمی برای تغییر در پرداخت ها نگرفته است.

پیش از این موضع گیری، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه بر مبحث احتساب معادل ریالی امتیاز ترمیم حقوق ثابت در محاسبه پاداش پایان خدمت تاکید کرده بودند که بیش از آن مبلغی را اعطا نکنند. تایید شده است. وام.

به عبارت دیگر، دولت به وضوح در موضع عدم تغییر حقوق باقی مانده و به نظر نمی رسد در نیمه دوم سال اقدامی برای تغییر پرداخت ها انجام دهد. به خصوص که هرگونه تغییر در این حوزه مستلزم معرفی منابع مالی قابل توجهی است که متناسب با وضعیت مالی دولت نیست.

در برنامه هفتم توسعه علاوه بر طرح کاهش اختلاف حقوق در دستگاه های دولتی، همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز باید مورد بحث قرار گیرد.

این موضوع به تایید رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رئیس سازمان برنامه و بودجه رسیده و کمیسیون تلفیق نیز پیشنهاداتی برای اجرای آن ارائه کرده است.

پیش از این محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره کاهش شکاف حقوق شاغلان و بازنشستگان گفت: پیشنهاد کمیسیون تلفیق این است که در طول سال های اجرای برنامه، قانوناً امکان تهیه آن وجود داشته باشد. بودجه سالانه تا شکاف بین حقوق کارمندان و بازنشستگان کاهش یابد.

در این مدل می توان حقوق بازنشستگان را تا 90 درصد حقوق کارگران که سال هاست بازنشستگان مطالبه کرده اند افزایش داد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا