اخبار روز

حقوق پرداختی معلولان و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی اعلام شد! + جزئیات

به گزارش پی ام آپ، جزئیات پرداخت یارانه و مستمری معلولان و مشمولان کمیته امداد و بهزیستی اعلام شد.

بیماران و افراد معلول می توانند از امکانات جدید استفاده کنند. جزئیات طرح جدید افزایش یارانه نقدی و الکترونیک معلولان منتشر شد. جزئیات پرداخت مستمری، کمک هزینه پرستاری و حق بیمه از کارافتادگی و مددجویان اعلام شد. بیماران و افراد دارای معلولیت می توانند کارت معلولیت تهیه کرده و از امکانات آن استفاده کنند. جزئیات و شرایط افزایش یارانه نقدی معلولان و معلولان اعلام شد. توزیع مکمل ها و تقویت کننده های دارویی برای معلولان و بیماران آغاز شد.

یک نماینده مجلس خواستار پیگیری موضوع پرداخت حق بیمه معلولان شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در شورای اسلامی خواستار پیگیری و رفع مشکل پرداخت 50 درصد حق بیمه از کارافتادگی شد.

سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر اساس طرح اختصاصی یارانه، 50 درصد حق بیمه معلولان توسط دولت و 50 درصد نیز توسط خود معلول پرداخت شده است و سازمان مددکاری اجتماعی و بیمه تامین اجتماعی توافق کردند که اگر معلولان از پرداخت حق بیمه خود عقب بمانند. بیمه آنها قطع می شود و در صورت پرداخت مجدد حق بیمه، خوداشتغال محسوب می شوند که فشار مضاعفی به آنها وارد می شود. با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی زیر نظر وزارت تعاون است، انتظار می رود مشکل معلولان پیگیری شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با وجود اینکه نزدیک به یک سال از سفر رئیس جمهور به اصفهان می گذرد، پروژه های عمرانی مصوب این سفر همچنان ادامه دارد. در انتظار است و اعتبار لازم تخصیص نیافته است.

کمک هزینه پرستاری معلولان و مددجویان و جزئیات پرداخت مستمری

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500 معلول ضایعه نخاعی و بیماران بستری در بستر نیاز مستمر به لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی دارند، از خیرین خواست تا برای تهیه این لوازم ضروری با بهزیستی همکاری کنند.

یوسف رضایی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی استان تهران هستند، گفت: از بین متقاضیان بیش از 73 هزار نفر کمک هزینه دریافت می کنند که برخی از آنها مستحق هستند. به آسیب نخاعی یا ناتوانی شدید و بسیار شدید نیز مراقبت های پرستاری دریافت می کنند.

به گفته معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، بیش از 3500 معلول نخاعی و بستری تحت پوشش بهزیستی استان تهران به دلیل شرایطی که دارند به طور مداوم به لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی نیاز دارند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: سال گذشته 36 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات توانبخشی بیماران هزینه شد و این در حالی است که این تجهیزات کمتر از حد استاندارد و نیاز واقعی آنها بوده است. بنابراین افرادی که در تخصیص اعتبارات نقش دارند باید به رفاه توجه ویژه داشته باشند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران افزود: با توجه به افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی و بهداشتی و گرانی این اقلام، نیاز مبرمی به مشارکت خیرین برای تهیه این لوازم ضروری داریم. آنچه کمک های اجتماعی ماهانه به عنوان مستمری یا حق پرستاری به مددجویان پرداخت می کند، تنها درصد کمی از نیازهای زیاد معلولان را برآورده می کند.

رضایی ادامه داد: اگرچه نیاز بیماران به تجهیزات بهداشتی و توانبخشی در افراد مختلف متفاوت است، اما لوازمی مانند کاتتر نلاتون، کیسه ادرار، تشک های راه راه و بالش از جمله اقلام مهم و ضروری برای بیماران بستری و مبتلایان به مشکلات نخاعی است. . صدمات و عدم استفاده از این ملزومات باعث ایجاد مشکلات بالینی، زخم بستر و در مواردی منجر به مرگ می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه خیرین نسبت به پرداخت کمک های نقدی نگران هستند، گفت: خیرین می توانند لیست اقلام مورد نیاز را از واحدهای توانبخشی بهزیستی استان تهران، شهرستان یا استان خود دریافت و نسبت به تهیه این اقلام خود اقدام کنند.

توزیع مکمل ها و تقویت کننده های دارویی برای معلولان و بیماران

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از توزیع 15 هزار و 200 مکمل و تقویت کننده دارویی در بین بیماران مبتلا به بیماری های خاص، بیماری های صعب العلاج، معلولان و زنان باردار با حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، جهانبخش مرادی با اشاره به اجرای طرح ارتقای شاخص های سلامت گفت: در قالب این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون 15 هزار و 200 مولتی ویتامین بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است. با بیماری های خاص و صعب العلاج، نیازمند نگهداری و مادران باردار توزیع شد.

او همچنین اضافه کرد: اقلام تکمیلی توزیع شده شامل 60 بسته مولتی ویتامین بود که به صورت رایگان در اختیار گروه های هدف قرار گرفت.

مرادی بیان کرد: این اقلام با همکاری شرکت آدونیس کیش ساخته شده و ارزش آن 2.8 میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته حمایت استان تهران یادآور شد: به زودی مکمل های غذایی تهیه و بین گروه های هدف تحت حمایت توزیع می شود.

وی تاکید کرد: مصرف کنندگان این مکمل ها باید آنها را در دمای مناسب نگهداری کنند و مواظب تاریخ انقضا باشند.

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر 1953 بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات کمیته امداد استان تهران بهره مند هستند، خاطرنشان کرد: مدارک بیماران خاص و صعب العلاج پس از ثبت درخواست خدمات بیماری در سامانه سها توسط ادارات بررسی می شود. و سپس تایید نهایی توسط رئیس اداره امور بهداشتی، درمانی و بیمه ای انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: همچنین با ثبت نام این بیماران در سامانه شهروندی و ارسال مدارک و مدارک بیماری به شماره 09051204182 از طریق درخواست “بله” پس از تایید و علامت گذاری از خدمات و تسهیلات صندوق برای بیماران خاص و صعب العلاج تا سقف 95 درصد هزینه های درمان و تا سقف 50 میلیون تومان در سال بهره مند می شوند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا