اخبار روز

حقوق مرداد این افراد 20 درصد افزایش پیدا می کند!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، بیت الله تاشر اظهار داشت: بر اساس اساسنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، صندوق موظف است نسبت به افزایش مستمری سالانه بازنشستگان بر اساس مصوبات شورای وزیران پس از بیمه اقدام کند. محاسبات و گفت: این افزایش مستمری مشمول افرادی است که تا پایان سال 1401 حکم بازنشستگی آنها صادر شده است.

وی درباره روند قانونی افزایش مستمری ها توضیح داد: ابتدا تیم اجرایی صندوق پیشنهاد خود را طبق ضوابط و مقررات به هیات مدیره ارائه می کند و پس از تایید هیات مدیره، پیشنهاد به هیات مدیره ارائه می شود. اداره کل سازمان تامین اجتماعی و وجوه تابعه پس از تصویب اجرا می شود. حدود 10 روز پیش این هیات با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش 20 درصدی مستمری ها را در سال 1402 تصویب کرد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، اهالی و عشایر با اشاره به اینکه افزایش مستمری مستمری بگیران در سال 1402 معادل 20 درصد بوده است، یادآور شد: پس از ابلاغ، این افزایش در احکام مستمری بگیران در چنین مواردی اعمال شد. به گونه ای که روز چهارشنبه (25 مرداد) مستمری بگیران صندوق 5 ماهه معوقه در سال 1402 به همراه مستمری مرداد خود 20 درصد افزایش یافتند.

وی با بیان اینکه هشت سطح درآمد برای کشاورزان، روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی تعریف شده است و بیمه شدگان با توجه به این هشت سطح و حق بیمه از مستمری صندوق بهره مند می شوند، گفت: در حال حاضر از مجموع 178 هزار و 629 خانوار. مستمری بگیر، 87 هزار و 803 خانوار بازماندگان فوت، 44 هزار و 93 خانوار در بازنشستگی پیش از موعد، 36 هزار و 947 خانوار از مستمری سالمندی و 9786 خانوار از مستمری از کارافتادگی بهره مند شده اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در پایان از واریز مبلغ 3 میلیارد و 712 میلیون ریال به حساب بازنشستگان در روز چهارشنبه (25 مرداد) خبر داد.

منبع: ایسنا


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا