انتظارات خود را بیان کنید

آلبرت کیم، معاون پلتفرم استعدادها: به آنها نگویید الان چقدر درآمد دارید، به آنها بگویید چقدر می خواهید. آنها در واقع می خواهند ببینند که آیا انتظارات شما با آنچه که می توانند و مایل به ارائه آن هستند مطابقت دارد یا خیر. قیمت های استاندارد صنعت را با اطمینان اعلام کنید و منصفانه مذاکره را شروع کنید. اگر هنوز اصرار دارند حقوق فعلی شما را بدانند، به آنها توضیح دهید که فکر می کنید این موضوع بی ربط است و روی آنچه واقعا مهم است تمرکز کنید: توافق بر سر میزان حقوق.

محدوده حقوق و مزایا را بگویید

به گزارش اقتصاد جهانی، راب اسکات، مدیر شرکت آرون والیس: واقعیت این است که تقریباً همه کارفرمایان حاضرند افرادی را استخدام کنند که بدون توجه به حقوق پیشنهادی، با افزایش جزئی نسبت به حقوق فعلی خود کار کنند. به همین دلیل است که پرسیدن در مورد حقوق فعلی رایج شده است. اما صادق بودن در این مورد ممکن است قدرت چانه زنی شما را در مراحل بعدی استخدام محدود کند. شما می توانید با این مشکل به روش های مختلف مقابله کنید. یک راه این است که بگوییم، “من متوجه شدم حقوق در محدوده X است و من به دنبال مقدار مشابهی هستم.” اما احتمالاً بهترین رویکرد این است که بگوییم: «من واقعاً در مورد این فرصت هیجان‌زده هستم و روی نقش‌هایی در محدوده دستمزد X تا Y تمرکز می‌کنم. آیا دستمزدهای ارائه شده در همان محدوده هستند؟

اگر هنوز اصرار دارند حقوق فعلی شما را بدانند، می‌توانید مودبانه پاسخ دهید: “من می‌دانم که امور مالی مهم است، اما ترجیح می‌دهم تا زمانی که درباره این موقعیت و سازمان به طور کلی بیشتر بدانم درباره حقوق فعلی‌ام صحبت نکنم.” اگر تصمیم دارید حقوق خود را فاش کنید، در مورد کل بسته خود صحبت کنید، نه فقط حقوق خود. نیازی نیست حقوق پایه را از پاداش، پورسانت و سایر درآمدها جدا کنید. به این ترتیب چهره منصف تری ارائه می کنید و دروغ نمی گویید. همچنین، اگر شغل فعلی شما دارای مزایایی است که در شغل جدید شما ارائه نمی شود، مانند بیمه اضافی یا سهم شرکت، حتما در مورد آنها بحث کنید. در این صورت مصاحبه کننده می تواند چاره ای برای جبران بیاندیشد.

نکته مهم این است که هنگام پاسخ دادن به این سوال حرفه ای، مؤدب و با اعتماد به نفس باشید و بیشتر بر تجربه، مهارت ها و ارزشی که به کسب و کار آن ها اضافه می کنید تمرکز کنید.

صادقانه پاسخ دهید و سپس در مورد بودجه آنها بپرسید

جف آلتمن، مربی جستجوی شغل: اگر این یک سوال قانونی است که در کجا زندگی می کنید، بهترین پاسخ این است که صادق باشید و بپرسید: “محدوده حقوقی که برای این موقعیت در نظر می گیرید چقدر است؟” پس از گوش دادن به پاسخ سازمان، بگویید: «پیشنهاد حقوق شما با حقوق مورد نظر من مطابقت دارد» یا «حقوقی که می‌خواهم به ملاقات من با مدیر آینده‌ام، شناخت تیم و درک کامل آنچه از من انتظار می‌رود بستگی دارد. ” می تواند بگوید. در این مرحله تنها چیزی که می دانم این است که در آگهی خوانده ام و ممکن است دقیق نباشد. آیا می توانیم بعد از آشنایی بیشتر در این مورد صحبت کنیم؟

آنها اغلب سعی می کنند شما را به برخی حقوق محدود کنند. در این صورت باید بگویید: «در حال حاضر به دنبال «هنوز به اطلاعات بیشتری نیاز دارم» هستم.

این رویکرد به وضوح نشان می‌دهد که در اولین جلسه‌تان توسط کسی که صلاحیت ارزیابی ارزش واقعی شما را ندارد و تنها این قدرت را دارد که شما را رد کند یا به تصمیم‌گیرندگان واقعی معرفی کند، محدود و مرعوب نخواهید شد.

به سمت انتظارات نقش جدید بروید

مانوئل اشلاتور، بنیانگذار huymanuel.com: لحظه ای که در مصاحبه از حقوق فعلی شما می پرسند، لحظه ای حساس و چالش برانگیز است. به خصوص اگر به گروهی تعلق دارید که اغلب با نابرابری های قابل توجهی در پرداخت مواجه هستند، افشای حقوق فعلی شما ممکن است ناآگاهانه این نابرابری ها را تداوم بخشد. زیرا ممکن است کارفرما پیشنهاد خود را بر اساس درآمدهای گذشته شما باشد تا ارزش واقعی مهارت ها و تجربیات شما. بنابراین نابرابری بدتر می شود و مردم در چرخه پرداخت های ناعادلانه گیر می کنند.

برای مدیریت عاقلانه این وضعیت، باید گفتگو را از دستمزدهای گذشته به سمت انتظارات مبتنی بر نقش جدید هدایت کنید.

یکی یک راه موثر برای انجام این کار این است که با احترام بگویید: “من به دنبال بسته حقوق و مزایا برای این نقش هستم که مطابق با استانداردهای بازار و مطابق با ارزشی است که می توانم به شرکت اضافه کنم.”

اگر آنها ادامه داشته باشند، می توانید بگویید که حقوق گذشته شما معیار دقیقی برای مهارت های فعلی یا ارزشی که اضافه می کنید نیست. این رویکرد به شما اجازه می دهد تا بر اساس شایستگی خود و نرخ استاندارد بازار مذاکره کنید، نه اینکه به حقوق ناعادلانه فعلی خود محدود شوید.

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که شرکت شما در طول فرآیند درخواست شغلی، سوابق حقوقی شما را درخواست می کند، مهم است که وحشت نکنید و یک استراتژی خوب داشته باشید. به جای دادن یک عدد مشخص، می توانید طیف گسترده ای از حقوق را ارائه دهید و تاکید کنید که انتظار دارید بر اساس مسئولیت های شغل جدید به طور عادلانه دستمزد دریافت کنید. همچنین روشن کنید که وقتی با وظایف نقش جدید آشنا شدید، می‌توانید درباره حقوق و مزایا با جزئیات بیشتری صحبت کنید.

هدف نهایی پرداخت منصفانه بر اساس مهارت ها، تجربه و ارزشی است که برای سازمان به ارمغان می آورید، نه بر اساس سابقه ای که ممکن است به طور کامل ارزش شما را منعکس نکند. وقتی از این طریق از خود دفاع می کنید، نه تنها به پیشرفت حرفه ای خود کمک می کنید، بلکه سیستمی را که منجر به دستمزد نابرابر در محل کار می شود، به چالش می کشید.

با پرسیدن سوال پایه و اساس بدست آورید

جاستین اوترو، مربی شغلی: شفافیت پرداخت و مدیریت انتظارات همیشه دغدغه جویندگان کار و مدیران استخدام است. با توجه به اینکه دو طرف این میز نشسته ام، متوجه شدم که می توان با احترام به این سوال بدون ذکر صریح میزان دستمزد پاسخ داد.

درست است که چنین موضوعی منع قانونی ندارد اما شرکت ها باید سعی کنند با توجه به بازار، مهارت و مسئولیت به متقاضی کار پرداخت کنند. همچنین شرکت های مختلف ساختار پرداخت متفاوتی دارند و بسته حقوقی یک شرکت را نمی توان به شرکت دیگری ارائه کرد. پس در چنین شرایطی این دو مثال را در نظر داشته باشید:

ماده 1:

– مصاحبه کننده: انتظار داری چقدر حقوق بگیری؟

– متقاضی: ابتدا، اگر بتوانید ساختار حقوق و دستمزد را متناسب با سطح تجربه و مهارت مورد نیاز برای این موقعیت خاص توضیح دهید، سپاسگزار خواهم بود.

دانستن محدوده قانونی پیشنهاد شما نیز برای من بسیار مفید خواهد بود. با درک ساختار حقوق و محدوده موجود، می توانم تعیین کنم که آیا حقوق مورد نظر من در محدوده قابل قبولی است یا خیر.

مورد 2:

– خبرنگار: میشه بگید چقدر حقوق می گرفتید؟

– متقاضی: نمی خواهم این اطلاعات را به اشتراک بگذارم زیرا ممکن است بسته به اندازه شرکت، بازار و بسته مزایا متفاوت باشد.

آیا می توانید در مورد محدوده پیشنهادی از نظر تجربه و مهارت های مورد نیاز توضیح دهید؟

مصاحبه‌کننده‌ها اغلب این سؤال‌ها را برای ایجاد یک خط پایه می‌پرسند، و برخی ممکن است علی‌رغم بی‌میلی شما بر دریافت این اطلاعات اصرار کنند. بنابراین، دانستن محدوده حقوق قابل قبول برای این نقش با این سطح از تجربه در بازار کار فعلی، مهم است.

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مصاحبه کننده اصرار به گرفتن یک عدد خاص دارد، دو گزینه دارید: می توانید عددی را کمی بالاتر از انتهای محدوده ارائه دهید و واکنش آنها را ببینید، یا می توانید به طور کلی از آن اجتناب کنید و به دنبال آن باشید. مصاحبه به شرکت دیگری بروید زیرا این اصرار غیر ضروری می تواند یک علامت هشدار باشد. به یاد داشته باشید که هر شرکتی متفاوت است. ارزش خود را بدانید، مودب باشید و از آنها بخواهید که محدوده حقوقی را پیشنهاد کنند.

با توجه به موقعیت شغلی پاسخ دهید

اگر در ابتدای مسیر شغلی خود هستید، ممکن است بگویید: “از آنجایی که من تازه شروع به کار کرده ام، بر یافتن فرصت مناسب برای رشد تمرکز کرده ام. مطمئن هستم که می توانیم بر اساس حقوق منصفانه توافق کنیم. اکتا کاپور، کارگردان و بنیانگذار Amazing Workplaces می گوید: نیازهای این نقش و پتانسیل من است. اگر یک کاندیدای سطح متوسط ​​هستید، بگویید: “حقوق قبلی من نشان دهنده نقش من در آن زمان بود، اما این فرصت جدید با مهارت ها و ارزش هایی که می توانم برای شرکت به ارمغان بیاورم مطابقت دارد و می خواهم در مورد آن بحث کنم.”

در نهایت، اگر کاندیدای ارشد هستید، پاسخ دهید: «حقوق قبلی من متناسب با مسئولیت های قبلی ام بود. “من فکر می کنم مهم است که روی یک بسته غرامت برای این موقعیت تمرکز کنیم که نشان دهنده ارزش استراتژیک من برای این نقش باشد.”

به این ترتیب مطمئن می شوید که حقوق شما بر اساس ارزشی است که به ارمغان می آورید، نه فقط درآمدهای گذشته. هدف این است که مطمئن شوید نه تنها برای کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید، بلکه برای کارهایی که در حال حاضر در نقش جدید خود انجام می‌دهید، دستمزد منصفانه دریافت می‌کنید.

منبع: شرکت فست

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما