اخبار روز

حقوق فروردین بازنشستگان بدون افزایش حقوق! / در مورد تفاوت چیست؟


به گزارش مانیبان، مجتبی یوسفی از اعضای کمیته رئیس جمهور از افزایش حقوق بازنشستگان و همسان سازی خبر داد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه همسان سازی در آخرین مرحله است، نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ابراز امیدواری کرد.

یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی با بیان اینکه تفاهمات خوبی با دولت برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم صورت گرفته است، گفت: این تفاهمات در لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب می رسد.

نمایندگان شورای اسلامی در هفتم بهمن 1402 با افزایش 20 درصدی حقوق صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی برای سال 1403 موافقت کرد، اما این افزایش حقوق چه زمانی اعمال می شود؟

با توجه به تعیین وضعیت حقوق بازنشستگان در سال 1403، ممکن است این انتظار در بین برخی از مستمری بگیران وجود داشته باشد که حقوق فروردین ماه شما با افزایش روبرو خواهد شد، اما تجربه چند سال گذشته نشان داده است که این افزایش حقوق در ماه اول سال اعمال نمی شود.

امسال افزایش حقوق بازنشستگان در پایان اردیبهشت ماه ماه اجرا شد و در سال 1401 انتظار برای افزایش حقوق بیشتر شد و مستمری بگیران افزایش حقوق را در فیش های حقوقی خرداد خود مشاهده کردند. در سال های گذشته نیز بازنشستگان باید حداقل تا آخر حقوق خود را افزایش می دادند. اردیبهشت ماه من منتظر بوده ام

همانطور که اشاره کردیم، باید منتظر ماند و دید که آیا حقوق بازنشستگان افزایش می یابد یا خیر فروردین در ماه اعمال می شود یا خیر، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، برگه حقوق شما مانند برگه حقوق 1402 می شود، این موضوع را چند روز پیش وزیر کار اعلام کرد. فروردین ماه با اضافه پرداخت می شود.

در سال 1402 متوسط ​​حقوق بازنشستگان از 9 میلیون و 400 هزار تومان به حدود 11 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت. امسال بسیاری از حداقل حقوق بگیران تامین اجتماعی حدود 7 میلیون تومان حقوق دریافت کردند و پیش بینی می شود حقوق آنها در سال جاری به حداقل 10 میلیون تومان برسد.

الزام به پرداخت مابه التفاوت حقوق فروردین و اگر؟

شواهد نشان می دهد که احتمال افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید بسیار زیاد است فروردین ماه اعمال نخواهد شد. البته نمی توان با قاطعیت در این زمینه صحبت کرد زیرا در سال های اخیر مواردی وجود داشته که افزایش حقوق کارمندان یا کارگران در فروردین ماه اعمال شده است و ممکن است در سال آینده از نظر حقوق بازنشستگان این اتفاق بیفتد اما در صورت افزایش حقوق بازنشستگان در ماه فروردین الزام به پرداخت مابه التفاوت حقوق اعمال نمی شود فروردین بازنشستگان چطور؟

تجربه سال های اخیر نشان داده است که معوقات دستمزد فروردین ماه معمولا در یک یا چند ماه بعد فروردین به حساب بازنشستگان واریز می شود. مثلاً در سال 1402 مابه التفاوت حقوق فروردین مستمری بگیران به همراه حقوق خود در اردیبهشت ماه ماه به حساب شما واریز شد. در سال 1401 جبران مابه التفاوت حقوق. فروردین و اردیبهشت ماه در پایان بازنشسته شد خرداد همراه با حقوق بازنشستگان خرداد ماه واریز شد. پیش از آن 1400 مستمری بگیر مابه التفاوت حقوق جبران شده اند. فروردین ماه در مرداد آن سال دریافت کردند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا