حقوق سربازان در سال 1403 چقدر خواهد بود؟


در بسیاری از کشورها، خدمت سربازی یک وظیفه ملی تلقی می شود و می تواند اجباری یا داوطلبانه باشد. این تجربه عموماً با آموزش نظامی، توسعه مهارت و افزایش انضباط شخصی همراه است. برخی از افراد این دوره را فرصتی برای یادگیری و تجربه جنبه های مختلف زندگی می دانند، در حالی که برای برخی دیگر به دلیل طولانی بودن آن یا نیاز به جدی گرفتن تعهدات نظامی می تواند چالش برانگیز باشد.

روند افزایش حقوق سربازان در سال های اخیر سرعت گرفته است و در حال حاضر یک سرباز مجرد با درجه سرباز دوم یا سرجوخه حداقل 3.5 میلیون تومب حقوق دریافت می کند. رتبه سربازان که بر اساس سطح تحصیلات، محل خدمت آنها اعم از عملیاتی یا غیرعملیاتی و همچنین وضعیت تأهل سربازان تعیین می شود در میزان حقوق دریافتی آنها تأثیرگذار است.

به گفته سردار مهری، مدیرعامل سازمان وظیفه عمومی، متاهلین در حال حاضر با توجه به سطح تحصیلات و شرایط خدمت، از 4 میلیون تا بیش از 10 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

همچنین داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در رتبه سوم قرار دارد. دیماه در حاشیه جلسه شورای دولت اظهار کرد: از ابتدای دولت تا امروز حقوق سربازان چهار برابر شده و از یک میلیون و 200 هزار تومان به 4 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *