اخبار روز

حقوق بازنشستگان دو برابر می شود


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از خانه ملت، رئیس شورای عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی گفت: تقریباً 70 درصد بازنشستگان ما حداقل دستمزد یعنی ماهیانه 5300 هزار تومان دریافت می کنند. .

محمد اسدی در مراسم تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سازمان تامین اجتماعی که با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزیر کار و مدیرکل تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: با حقوق می توانید زندگی کنید. از 6 میلیون تومان؟ 70 درصد بازنشستگان ما حداقل 5 میلیون و 300 هزار تومان دریافت می کنند. در هیچ شهری نمی توان با این مبلغ خانه اجاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود اقدام خوب دولت برای کارکنان خود و تعیین حداقل 10 میلیون تومبا برای سال آینده، همین میزان برای مستمری بگیران تامین اجتماعی لحاظ شود تا شاهد تبعیض نباشیم.

در ادامه معاون اول رئیس جمهور دکتر مخبر گفت: قول می دهم حداقل دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی به 10 میلیون تومان برسد. نشست مشترکی نیز برگزار خواهد شد.

محمد اسدی در مراسم تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سازمان تامین اجتماعی که با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزیر کار و مدیرکل تامین اجتماعی برگزار شد، ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت. گفت: توجه دولت به بازنشستگان تامین اجتماعی باعث دلگرمی ماست.

وی از معرفی دکتر مرتضوی به عنوان وزیر کار تقدیر کرد و گفت: آرامش ایشان پرچم سازمان تامین اجتماعی را به اهتزاز درآورده است.

او گفت: یکی یکی از دغدغه های ما در ابتدای دولت، پرداخت حقوق بود، اما اکنون نگران این موضوع نیستیم.

اسدی انتصاب نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات مدیره تامین اجتماعی را از اقدامات قابل تقدیر دولت رئیسی دانست و خواستار داشتن نماینده در شورای عالی کار بازنشستگان شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از اقدامات تامین اجتماعی مانند طرح کرامت رضوی استقبال کرد و گفت: اما در برخی حوزه ها مانند وام، تعداد وام ها با تعداد درخواست ها همخوانی ندارد.

این مسئول خواستار توجه ویژه به برخورد با بازنشستگان شد و گفت: اگرچه با بیمه تکمیلی انتصاب وزیر کار و مدیرکل تامین اجتماعی بخشی از این نواقص کاهش یافته است اما همچنان در این بخش مشکلاتی داریم.

وی گفت: 400 قلم داروی اساسی از پوشش بیمه ای خارج شده است و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را مورد توجه و رفع کنیم.

وی گفت: سال گذشته حضرتعالی اعلام کردند که برنامه درمانی دارد اما متاسفانه اتفاق موثری نیفتاده است.

اسدی تورم را از دیگر مشکلات بازنشستگان برشمرد و اظهار داشت: آیا می توان با حقوق 6 میلیون تومانی (تشویق) زندگی کرد؟ 70 درصد بازنشستگان ما حداقل 5 میلیون و 300 هزار تومان دریافت می کنند. در هیچ شهری نمی توانید خانه بخرید. با این مبلغی که اجاره کرد

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود اقدام خوب دولت برای کارکنان خود و تعیین حداقل 10 میلیون تومبا برای سال آینده، همین میزان برای مستمری بگیران تامین اجتماعی لحاظ شود تا شاهد تبعیض نباشیم.

اسدی گفت: متاسفانه ماده 41 قانون کار و ماده 111 قانون تامین اجتماعی مرتبط است که امیدواریم در سال آینده وضعیت بهتر شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی همچنین به رد بدهی دولت به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: واگذاری سهام پرسپولیس به شستا هیچ منفعتی برای بیمه شدگان ندارد و باید رد شود.

وی بانک رفاه کارگران را متعلق به سازمان تامین اجتماعی دانست و اظهار داشت: با این حال درصدد خصوصی سازی این بانک هستند بنابراین پیشنهاد می کنیم سهام این بانک در اختیار مستمری بگیران تامین اجتماعی قرار گیرد.

اسدی گفت: چگونه می توان از 2500 میلیارد تومب 1800 میلیارد سود مالیات گرفت؟

وی در پایان گفت: درخواست تشکیل جلسه مشترک اتحادیه عالی کارگران بازنشسته، معاون اول محترم رئیس جمهور، وزیر محترم کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را داریم تا مشکلات بررسی شود. . و حل شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا