اخبار روز

پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا از بیستم آغاز شده است!

به گزارش پی ام آپ، شروع پرداخت حقوق بازنشستگان توسط تأمين اجتماعي همانند هميشه، هر ماه با توجه به حروف الفبا از بيستم آغاز مي‌شود. اما توجه داشته باشيد که برخي فاکتورها مانند سن و سابقه کار، تأثير مستقيم و مهمي در مقدار حقوق بازنشستگان دارند. حقوق بازنشستگان علاوه بر حقوق پايه، شامل بيمه‌هاي اجتماعي، بيمه تکميلي، روزهاي تعطيل و تعطيلات ساليانه،  يارانه‌ها و منافع ديگري نيز می‌شود.

به طور معمول، حقوق مستمري‌بگيران تامين اجتماعي در روزهاي پنج ماهه، از بيستم تا سي‌ام هر ماه به حساب بازنشستگان تامين اجتماعي واريز مي‌شود. با اين حال، برخي از بازنشستگان در مورد عدم واريز حقوق شهريور امسال، شکايت دارند. در حالي که چهار روز از زمان واريز حقوق‌ها گذشته است، هنوز برخي از بازنشستگان اعلام مي‌کنند که حقوق‌شان واريز نشده است.

در نهايت، به نظر مي‌رسد که هماهنگي ميان تأمين اجتماعي، بانک‌ها و بازنشستگان مورد نياز است تا اين مشکلات برطرف شود و حقوق‌ها به‌موقع و به‌صورت صحيح به حساب بازنشستگان تامين اجتماعي واريز گردد.

برخی می گویند تعطیلی آخر هفته دلیل پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود. اما از سوی دیگر برخی معتقدند واریز این مبلغ ربطی به باز یا بسته بودن بانک ها ندارد و معمولا هر ماه چه روز تعطیل باشد و چه نباشد پرداخت می شود. در سلام شماره

البته این اولین ماهی نیست که پرداخت مستمری تامین اجتماعی با تاخیر مواجه می شود. حداقل در دو ماه گذشته این مشکل تکرار شده و حقوق مستمری بگیران این سازمان با تاخیر به حساب آنها واریز شده است.

به نظر می رسد مهم ترین دلیل تاخیر در پرداخت حقوق این قشر کمبود منابع در سازمان تامین اجتماعی باشد. چون ماه گذشته نیز همین موضوع تکرار شد، برخی منابع کمبود اعتبار را دلیل تاخیر در پرداخت حقوق عنوان کردند. یعنی به نظر می رسد تامین اجتماعی با مشکل اعتبار سپرده ها مواجه است و به همین دلیل پرداخت حقوق به معضلی تبدیل شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حقوق بازنشستگان به ویژه کم درآمدها باید در بودجه سال آینده افزایش یابد و به صورت مستمر و تا پایان عمر به افراد دارای شرایط بازنشستگی تعلق می گیرد. درج شده در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری و تامین اجتماعی سه میلیون و 600 هزار بازنشسته منتظر اجرای مصوبه قانونی یکسان سازی حقوق مستمری بگیران هستند حقوق مستمری بگیران در سال 1401 1401 حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از حقوق مستمری بگیران کشور کمتر است.

پرداخت مستمری شهریور لیست بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس حروف الفبا از بیستم اعلام شده است.

با پیگیری‌های ما در کانون بازنشستگان، مشخص شده است که پرداخت حقوق بازنشستگان براساس جدول اعلامی سازمان تامین اجتماعی در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۲ شهریور انجام شده است. تا صبح امروز، بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با حروف الف و ب آغاز می‌شود، حقوق شهریور خود را دریافت کرده‌اند.

یک نماینده مجلس به نام محمدصالح جوکار اظهار کرده است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ازجمله دغدغه بازنشستگان، به ویژه فرهنگیانی است که عمر خود را در راستای ارتقای علم و تربیت جوانان گذرانده‌اند؛ بنابراین، حداقل حقوق بازنشستگان باید با نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی برابر باشد.

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار تشکر کرد از دولت و دستگاه‌های اجرایی برای زمینه‌سازی حضور مردم در پیاده‌روی اربعین و همچنین از دولت و مردم عراق. او در تذکر شفاهی خود اولین نکته را به وزیر اقتصاد و دارایی اختصاص داد و با اشاره به نوسانات بالای بازار بورس و عدم ثبات آن، که باعث آسیب رساندن به سرمایه‌گذاران شده است، خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

نماینده مردم شهرستان‌های یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرایط می‌توانند باعث شود سرمایه مردم به سوی بازارهایی مانند بازار ارز، طلا و خودرو جذب شود و این می‌تواند اثرات منفی بر رونق تولید و کسب‌وکار داشته باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا