اخبار روز

حقوق بازنشستگان با 40 درصد غرامت


به گزارش مانیبان، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم در مجلس در حاشیه جلسه ارائه گزارش و ماموریت صندوق های بازنشستگی کشوری با رعایت شعار سال در جمع خبرنگاران گفت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه و در گزارش نهایی سهمیه 40 درصدی تصویب شد و امسال اجرایی می شود.

وی گفت: این موضوع تا اتمام به شورای نگهبان برای بررسی ارسال می شود. اردیبهشت ماه انشاالله قطعی است و خرداد اجرا خواهد شد. 40 درصد افزایش است و در سال 1404 و 1405 دو مورد افزایش 30 درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه پیشرفت های اولیه داشته است اما در روزهای پایانی مجلس یازدهم هستیم و اگر تکمیل نشود در مجلس جدید، 7 بعدی خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آنچه در حال حاضر داریم مصوبه قانونی است که حقوق بازنشستگان لشکری ​​و روستایی را یکسان می کند اما در مورد حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری می شود که قانون و مبنای آن مجلس نرخ تورم است و میزان تناسب آن توسط مجلس رصد می شود.

مرتضوی درباره تناسب و یکسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، چه زمانی اتفاق می افتد؟

مرتضوی درباره مناسب بودن و یکسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، چه زمانی اتفاق می افتد، برای اطلاع بیشتر با تفکر معاصر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخبار مهم تامین اجتماعی در مورد حقوق بازنشستگی

مرتضوی با بیان اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان سازی با ابلاغ قانون اجرا می شود، اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه گفته می شود اصلاحیه ای ارائه کرده اند، آن اصلاحیه اصلاح می شود، قطعا یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود. ساخته شده است. از تاریخ اجرای قانون.

تاریخ پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تاریخ لازم الاجرا شدن برنامه هفتم از ابتدای سال 1403 یعنی از اول فرودین سال یکهزار و چهارصد و سه خواهد بود. احکام مستمری بگیران عزیز از اول فرودین سال هزار و چهارصد و سه اعمال می شود.

حقوق اردیبهشت ماه ماه مستمری بگیران کشوری بانک صادرات با افزایش 2 میلیون و 300 هزار تومانی همراه خواهد بود.

حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات از ابتدای سال تاکنون 2 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته است.

طبق آخرین اخبار حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات در سی و یکم اردیبهشت ماه 1403 واریز می شود.

پرداخت حقوق با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور و بر اساس مصوبه هیات وزیران انجام شده است.

حقوق فروردین ماه ملی بازنشستگان بانک صادرات با افزایش 2 میلیون و 300 هزار تومانی همراه بوده است.

وی گفت: کمیسیون تلفیق ماده 29 برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی بازنشستگان تامین اجتماعی شده است، زیرا به نظر می رسد بند «دولت موظف به پرداخت بدهی» حذف شده است. وی چه جایگزینی برای این پرونده دارد، تصریح کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در مواردی وارد کرده است; متأسفانه در مجلس چنین کاری انجام شد و ما بلافاصله آن را رد کردیم و به تیمی از نمایندگان مجلس مأموریت داده شد، زیرا قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرده است. همکاران ما به شدت به دنبال بازگرداندن همان هستند.

مرتضوی در خصوص اینکه آیا لایحه دیگری ارائه می شود، با توجه به اینکه رئیس مجلس اعلام کرده لایحه دیگری باید ارائه شود، گفت: خیر؛ نه. توجه داشته باشید که با رصد و اخباری که دارم، مقرر شد رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یکی از نمایندگان مجلس با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی و تصمیم گیری کنند. اصلاحات


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا