اخبار روز

حقوق بازنشستگان با همسان سازی سطوح مختلف / فرمول محاسبه واریز می شود


به گزارش مانیبان، تفاوت حقوق بازنشستگان فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی از روز شنبه جمع آوری می کنند.

تامین اجتماعی پس از اطلاع قبلی مبنی بر لحظه پرداخت مابه التفاوت حقوق اعلام کرد فروردین به اطلاع بازنشستگان محترم این سازمان می رساند فرآیند پرداخت حقوق خرداد ماه طبق برنامه قبلی به پایان رسیده است و همانطور که قبلاً اعلام شده بود فرآیند پرداخت مابه التفاوت از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. فروردین ماه بر اساس لیست اعلام شده و بر اساس حروف الفبا ساخته شده است.

بر اساس این گزارش، افزایش سالانه حقوق مستمری بگیران محترم این سازمان طبق روال هر سال پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالانه توسط هیات محترم وزیران و ابلاغ مصوبه مربوطه اجرا شده است. .

با توجه به این حقوق اردیبهشت ماه به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بر اساس افزایش سنواتی در خرداد و خرداد پرداخت شد و مقرر شد مابه التفاوت پرداخت شود. فروردین بلافاصله پس از تکمیل فرآیند پرداخت حقوق منطبق با خردادماه، باید به حساب مستمری بگیران محترم سازمان واریز شود.

همانطور که قبلاً هم اشاره کردم هر فرد در زمان بازنشستگی مستمری دریافت می کند که میانگین نتیجه حقوق و پوشش بیمه ای در 24 ماه گذشته پوشش بیمه ای تا زمان بازنشستگی است.

تأثیر این میانگین گیری که مستقیماً با درصد افزایش حقوق 24 ماه گذشته پرداخت بیمه شما و همچنین ماه و سال بازنشستگی شما مرتبط است. کاملا محسوس و محسوس است. بنابراین مستمری نفقه شما که بر اساس ماده 77 قانون تامین اجتماعی اخذ می شود در زمان اشتغال به خدمت شما کاهش می یابد که در جداول زیر میزان این کاهش و نمودار ارائه شده است. از این تغییرات در سال های مختلف.

لازم به ذکر است که میزان این کاهش در بین مستمری بگیران بسته به سال و ماه بازنشستگی متفاوت است. و نمی توان برای همه افراد یک مقدار ثابت را توضیح داد و استفاده کرد!

مثلا برای یک فرد بازنشسته. اسفند در سال 2010 مستمری بازنشستگی او می تواند 91 درصد حقوق کاری او باشد، در حالی که برای بازنشسته ای مانند او در فروردین در ماه 1401 این نسبت به 57 درصد تغییر می کند!!!

بنابراین این دو نفر که از نظر پرداخت بیمه (با سنوات پرداخت بیمه و ضریب پرداخت بیمه یکسان) شبیه هم هستند، دو ضریب مستمری متفاوت خواهند داشت که 60 درصد (57/91) با یکدیگر تفاوت دارند.

1) این تفاوت عمیق چند نکته مهم را به ما یادآوری می کند و آن اینکه ضریب مستمری تعیین شده با تعریف مذکور (میزان مستمری تعیین شده با حداقل دستمزد در زمان تأسیس) ویژگی مطلوبی برای درج آن است. . به عنوان شاخص هدف مندرج در بند یک ماده 9 قانون ساختار، نظام تامین اجتماعی جامع نبوده و نمی‌تواند به عنوان یک قاعده عدالت برای تعیین تناسب صحیح سهم اعضا و تحت پوشش صندوق‌های بیمه تلقی شود. استفاده از این پارامتر با تعریف مذکور از تناسب مذکور در این بند قانون به معنای تناسب دادن به تامین تعهدات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در قبال اعضای تحت پوشش صندوق است.

2) این تفاوت در نسبت مستمری افراد مساوی بیانگر این است که این نسبت مستمری را هرگز نمی توان معادل نسبت کارمندی معادل در نظر گرفت و بنابراین 90 درصد این نسبت را نمی توان معادل 90 درصد کارمند در نظر گرفت.

3) دستیابی به ضریب تداوم استقرار که اثرات این کاهش متفاوت را خنثی می کند و به زمان استقرار برای اعمال صحیح آن در تناسب بستگی دارد و همچنین آن را با شاخص متناظر همان فرد برابر می کند. تغییر تعریف و محاسبه ضریب بازنشستگی ضروری است!

برای این کار با تغییر توضیح مخرج کسر محاسبه ضریب بازنشستگی و ضریب کاهش حاصل از میانگین دو ساله که به طور ضمنی در مورد کسر فوق الذکر وجود دارد بر این مشکل فائق خواهیم آمد. . (حق سنوات برقرار شده) در مخرج کسر، به طوری که صورت و مخرج کسر اثری مشابه کاهش داشته باشد و این مزاحمت ها را از نحوه محاسبه ضریب حذف کند.

تعریف جدید ضریب مستمری تاسیس = مستمری تاسیس تقسیم بر میانگین حداقل دستمزد در زمان تاسیس

میانگین حداقل دستمزد در زمان تشکیل (طبق ماده 77) برابر است با مجموع حداقل دستمزد 24 ماه گذشته پرداختی بیمه تقسیم بر 24.

با توجه به این تغییر در نحوه محاسبه ضریب بازنشستگی به دو نکته می رسیم: ضریب مستمری دیگر وابسته به سال و ماه تاسیس نیست و برای اشخاص حقیقی معادل یک مقدار خواهد بود و ضریب مذکور اکنون معادل است. شاخص افراد شاغل همان سلام جدید خواهد بود.

محسن اردکانیان، بازنشسته تامین اجتماعی

نحوه محاسبه حقوق و دستمزد بر اساس کارمندان مشابه و مشابه

تا زمان تهیه و ابلاغ مقررات، تمامی محاسبات افراد حدس و گمان است و احتمالاً ملاک محاسبه میانگین حقوق مشمول کسر برای کارکنان مشابه در هر طبقه/گروه در هر سازمان، ملاک عمل خواهد بود.

فرض کنید مدیر مدرسه بازنشسته طبقه دوازدهم و گروه شانزدهم مشابه میانگین کارمند کارمندی است که در بالا ذکر شد. در این صورت 90 درصد از حقوق کارمند به شرح زیر کسر می شود.

مجموع خرابی ها = 261656457

خانواده و فرزندان و مناطق کمتر توسعه یافته به مبلغ کل = 36159101 تخفیف داده می شود

حقوق مندرج در جمله قبل = 225497356

90% حقوق مشمول کسر فوق = 202947620 می باشد.

حکم بازنشستگی مدیر قبل از سال 1400 با سی سال سابقه کار و گروه 16 یا کلاس 12 در حال حاضر معادل 152011792 می باشد.

تفاوت بین کارگران بازنشسته و کارمندان یکسان است:

202947620 منهای 152011792 است که حاصل 50935828 ریال است.

40 درصد مابه التفاوت حقوق مستمری بگیر و مستمری بگیر معادل 20374431 ریال می باشد.

بنابراین، کل ملاک جمله، معیار مورد استفاده نیست.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا