اخبار روز

حقوق امسال سربازان؛ 18 میلیون تومان


سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا با اشاره به وضعیت فعلی حقوق دریافتی کارکنان نیروهای مسلح و درخواست از دولت جدید برای افزایش حقوق سربازان، اظهار داشت: در حال حاضر حقوق «میانگین پرداختی به سربازها 5 میلیون و 600 هزار تومان است.

سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا با اشاره به آخرین وضعیت حقوق کارکنان نیروهای مسلح و درخواست از دولت جدید برای افزایش حقوق سربازان اظهار داشت: در حال حاضر میانگین حقوق پرداختی به سربازان 5 میلیون و 600 هزار تومان است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: کمترین حقوق 4 میلیون و 400 و بیشترین حقوق 18 میلیون تومان است که هم از نظر تحصیلی و هم خانواده به افراد دارای شرایط خاص تعلق می گیرد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس و دولت جدید درباره افزایش حقوق سربازان گفت: در اینجا از شورای اسلامی به ویژه نمایندگان مجلس که نسبت به خدمت سربازی حساس هستند و همچنین از دولت جدید درخواست دارم. که طبق ماده 49 قانون خدمت عمومی، سربازان را برای بودجه سال آینده پیش بینی کرده است، زیرا در این قانون مقرر شده است که حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح هر چه باشد، بین 60 تا 90 درصد آن حداقل دستمزد باید به سرباز پرداخت شود.

و افزود: در حال حاضر کمترین حقوق پرداختی به سربازان 4 میلیون و 400 هزار تومان است که رقمی کمتر از 60 درصد است و باید افزایش یابد.

سردار مهری در خصوص حقوق سربازان متاهل گفت: در این زمینه باید از دولت و مجلس تشکر کرد چرا که در حال حاضر حقوق پرداختی به سربازان متاهل 90 درصد است.

وی افزود: حدود 75 درصد حقوقی که به سربازانی که در مناطق دورافتاده و رزمی خدمت می کنند و مابقی سربازانی که در شهر خودشان و بومی خدمت می کنند، کمتر پرداخت می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا