اخبار روز

حقوق آتی سا رسما مشخص شد


به گزارش مانیبان، آرمان ملی نوشت: علی اصغر عابستانی رئیس کمیسیون حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 درباره آخرین مصوبه حقوق و دستمزد شاغلان و بازنشستگان سال آینده گفت: کمیته حقوق و دستمزد سال آینده کمیسیون تلفیق جلسات متعددی برگزار کرد و در نهایت دولت پیشنهاد کرد که میانگین حقوق کارمندان و بازنشستگان را 18 درصد افزایش دهد، بحث ما در مجلس و در کمیسیون حقوق و دستمزد این بود که دوره نظارت 18 چگونه تعیین شود و ساختار اجرای آن چگونه خواهد بود. خوب با جلساتی که داشتیم در کمیته مشخص کردیم و با هماهنگی عزیزان دولت سقف را از 18 درصد به 20 درصد رساندیم.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1403 خاطرنشان کرد: یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن اینکه در شرایط تورمی کنونی وضعیت اقتصادی کسانی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند شرایط اقتصادی مناسبی ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم. افزایش خوبی داشته باشیم برای حداقل حقوق بگیران در نتیجه 3 تصمیم گرفتیم، البته لازم به تاکید است که این موارد در حال حاضر مصوبه کمیته حقوق و دستمزد است و رفتن به جدول تجمیع و سپس انجام آن زمان می برد. ارایه شده. روی میز مجلس باشد و تصویب شود و تا آن مرحله فاصله زیادی دارد، اما فعلاً تصمیم بر این است که حقوق ها به میزان متوسط ​​20 درصد افزایش یابد.

عنابستانی در خصوص مفاد اجرا و اعمال این افزایش حقوق گفت: ابتدا حداقل دستمزد و حقوق کارمندان باید 10 میلیون تومان باشد که امسال 7 میلیون و 920 هزار تومان است. نکته دوم این است که حقوق همه کارکنان برابر است. به 1.5 میلیون تومان اگر تومان افزایش یابد به بهبود کارکنان کم درآمد کمک می کند. تصمیم سوم اعمال افزایش 10 درصدی حقوق همه کارکنان است.

رئیس کمیسیون حقوق و دستمزد مجلس در ادامه تصریح کرد: یعنی این افزایش 20 درصدی حقوق به گونه ای تقسیم می شود که یک میلیون و 500 هزار تومان ثابت و 10 درصد به همه اضافه می شود، آن وقت اتفاقی که می افتد این است که فردی که حقوق دریافت می کند. حداقل دستمزد دریافتی؛ حقوق او 10 میلیون است، 1.5 میلیون اضافه می شود، یعنی 11.5 میلیون و خانواده و فرزندانش حدود 1 میلیون تومان اضافه می شود که خارج از این قاعده است و در نهایت افزایش حدود 40-41 است. ٪. خواهد داشت. یعنی برای فردی که حداقل دستمزد را دریافت می کند تقریباً متناسب با تورم افزایش داشتیم و برای فردی که بالاترین دستمزد را دریافت می کند همان 1.5 میلیون تومبا به اضافه 10 درصد افزایش دستمزد خواهد بود که ممکن است این باشد. حدود 13-14 سال متوسط ​​افزایش حقوق 20 درصد خواهد بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا