دانستنی ها

حقایقی درباره تخم مرغ که از آن بی خبرید/ در هفته چند عدد تخم مرغ نیاز بدن را رفع می کند؟

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که در پخت بسیاری از غذاها استفاده می شود.

به گزارش خبر همشهری آنلاین، کم و بیش فواید تخم مرغ را می دانیم اما صلاح دیدیم نکاتی را در این زمینه مرور کنیم.

1- یکی از شعارهای جالب روز جهانی تخم مرغ: هر انسان سالم روزی یک تخم مرغ.

2-تخم مرغ به خودی خود یک وعده غذایی کامل و البته مکمل سایر غذاها محسوب می شود.

3- این غذا حاوی پروتئین با کیفیت بالا می باشد. گفته می شود که تمام 9 اسید آمینه ضروری را در اختیار شما قرار می دهد.

4- تخم مرغ علاوه بر ویتامین ها و سایر مواد معدنی ضروری حاوی ان کولین که نوعی ویتامین است نیز می باشد. این ویتامین تاثیر خوبی بر عملکرد مغز و سیستم عصبی دارد و همچنین بر رشد و نمو جنین و کودک، تقویت حافظه، تاثیر بر سلامت قلب و عروق خونی تاثیر می گذارد.

5- مواد موجود در تخم مرغ می تواند از تحلیل رفتن شبکیه و کوری که در سنین بالا رخ می دهد جلوگیری کند.

6- عقیده ای وجود دارد که تخم مرغ می تواند کلسترول خون را افزایش دهد. به همین دلیل برخی افراد سعی می کنند کمتر از آن مصرف کنند. با این حال، تحقیقات این را ثابت نکرده است و این اسیدهای چرب اشباع شده است که منجر به افزایش کلسترول خون می شود. نه کلسترول رژیم غذایی.

7- توصیه می شود مصرف روزانه تخم مرغ به یک عادت غذایی برای زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و بزرگسالان تبدیل شود.

8- حتی اگر بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی دارید، در مورد تخم مرغ با پزشک خود مشورت کنید و مصرف آن را خودسرانه قطع نکنید. فقط از خوردن غذاهای چرب و شور خودداری کنید و باید مراقب بود که روش پخت بدون روغن باشد.

9- مصرف هر تخم مرغ 70 کالری به بدن شما اضافه می کند. به این ترتیب، با مقایسه کالری وارد شده با فوایدی که به بدن شما می رسد، یک دودوتا چهارتای ساده است که مصرف آن چقدر برای ما کارآمد و موثر است. بنابراین اشتباه نیست که هر فرد سالمی شعار روزی یک تخم مرغ را انتخاب کرده باشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا