اخبار روز

حشره کوچکی که 30 میلیون ساله است!/عکس

به گزارش عصر ایران به نقل از پی ام آپ، کهربای جالب به یک شی تاریخی ارزشمند تبدیل شده است زیرا باستان شناسان قدمت آن را بیش از 30 میلیون سال تخمین زده اند. یک مانتیس دعاخوان داخل کهربا مشاهده می شود.

حشره کوچکی که 30 میلیون ساله است!/عکس

کهربا به صمغ (انگم) فسیل شدهٔ درخت گفته می‌شود که معمولاً به دلیل رنگ و زیبایی طبیعی آن است دوران نوسنگی ارزش دارد. کهربا در رنگ‌های مختلف موجود است. طبق معمول، سایه های زرد-نارنجی-قهوه ای زرد با کهربا همراه است. کهربا می تواند در طیف رنگی از سفید تا زرد لیمویی کم رنگ تا قهوه ای و سیاه متفاوت باشد. از دیگر رنگ های غیرمعمول می توان به کهربای قرمز (که گاهی به عنوان “کهربای گیلاسی” نیز شناخته می شود)، کهربای سبز و حتی کهربای آبی که کمیاب و بسیار محبوب است، اشاره کرد.

کهرباحالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ کرده است و در بازسازی اکوسیستم ها و موجودات مفید است.  کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند.. حشرات، عنکبوت هاو حتی تارشان، کرم ها، قورباغه ها، سخت پوستان، باکتری ها و آمیب ها، میکروفسیل های دریایی، چوب، گل و میوه، مو، پر و سایر موجودات کوچک در 130 میلیون سال پیش در کهربا یافت شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا