حسین کیانی ، نویسنده و کارگردان تئاتر، در آیین افتتاحیه نمایش هاگیرواگیر که به کارگردانی «مریم باقری» برگزار شد، به چالش‌های پیش روی تئاتر امروز اشاره کرد.

او در این رابطه گفت:

باید به حال تئاتری که رپر بخواهد برایش جذابیت ایجاد کند، گریست. تئاتری که افرادی که هیچ نسبتی با آن ندارند، برایش تماشاگر بیاورند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: سارا بهرامی وظیفه تهیه‌کنندگی یک تئاتر را بر عهده خواهد داشت

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


انتقاد تند حسین کیانی از حضور رَپرها روی صحنه تئاتر

«کیانی» در این مراسم با بیان اینکه کار در عرصه تئاتر به شدت دشوار شده، افزود:

هر کسی که قدمی برای تئاتر برمی‌دارد، غنیمت است.

او همچنین به یادآوری تجربه موفق خود در تماشاخانه سنگلج در سال 1398 پرداخت و اظهار داشت که این مکان یکی از بهترین تجربه‌های هنری او بوده است.

این کارگردان با ابراز نگرانی از فروپاشی فرهنگ تئاتر در برابر رسانه‌های دیگر، گفت:

متأسفانه حمایتی از سوی کسانی که باید به پیکره تئاتر و تئاتر دیدن کمک کنند، وجود ندارد. شرایط به قدری دشوار شده که هر قدمی برای تئاتر ارزشمند است.

«کیانی» همچنین از افرادی که در این مسیر زحمت کشیده‌اند، از جمله آقای «حاجی‌زاده» در نشر جامه‌دران و خانم «باقری»، قدردانی کرد و گفت:

باید قدر تئاترهایی را که با زحمت بسیار فراهم شده‌اند، دانست و غنیمت شمرد.

حسین کیانی

«مریم باقری»، کارگردان این نمایش نیز در این مراسم ابراز خوشحالی کرد که بار دیگر در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌کند و این سالن را نماد اصالت تئاتر ایران دانست. او امیدوار بود که هنرمندان جوان بیشتری به این سالن توجه نشان دهند تا تئاتر ایرانی همیشه زنده بماند.

«باقری» در پایان از «پریسا مقتدی»، مدیریت تماشاخانه سنگلج و تمامی همکاران و عوامل اجرایی این تماشاخانه بابت فرصت اجرای نمایش هاگیرواگیر تشکر کرد.

این نمایش به نویسندگی «سهیل ملکی» و بازیگری «داوود داداشی»، «فاطیما سرلک»، «علی عطایی‌حور» و «سامان کرمی»، هر شب ساعت 20:30 در تماشاخانه سنگلج پذیرای مخاطبان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این نظر «حسین کیانی» در رابطه با تئاتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما