اخبار روز

حرکت غافلگیر کننده فضانورد روسی / نشستن روی بازوی رباتیک اروپایی ایستگاه فضایی! / تصویر

یک فضانورد روسی روز چهارشنبه (9 اوت) اولین آزمایش آزمایشی را در انتهای بازوی روباتیک اروپا به عنوان بخشی از یک پیاده روی فضایی موفقیت آمیز در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) انجام داد.

سرگئی پروکوپیف، فرمانده مأموریت اکسپدیشن 69، انتهای بازوی رباتیک اروپایی (ERA) را برای آزمایش دوام یک ایستگاه کاری قابل حمل نصب کرد.

این بازو با ماژول علمی چند منظوره ناوکا در جولای 2021 به ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه شد، اما تقریباً یک سال بعد، در آوریل 2022، وارد فاز عملیاتی در بخش روسیه شد.

از آن زمان، بازوی رباتیک ERA برای جابجایی یک خنک کننده بزرگ و یک قفل آزمایشی هوا مورد استفاده قرار گرفت، اما این اولین بار بود که توسط یک انسان استفاده می شد.

یکی دیگر از فضانوردان روسی، آندری فدیایف، که در پانل ناوکا کار می کرد، بازوی رباتیک 11.3 متری را هدایت کرد در حالی که پروکوپیف یک سواری آرام و پیوسته داشت.

یک فضانورد دیگر روسی به نام دیمیتری پتلین نیز در این راهپیمایی فضایی پروکوفیف را همراهی کرد و برای مشاهده و عکاسی از این آزمایش در همان نزدیکی مستقر شد.

این نمایش که حدود 40 دقیقه به طول انجامید، نشان داد که این بازوی مجهز به یک ایستگاه عملیاتی قابل حمل، با توجه به یکی از قابلیت‌های بازوی اصلی ایستگاه، Canadarm، می‌تواند برای «جابه‌جایی فضانوردان در پیاده‌روی‌های فضایی آینده از ایالات متحده» استفاده شود. 2. بخش عملیات یونایتد حمایت می کند.

پیش از این، فضانوردان در نزدیکی فضای EVA با استفاده از بوم‌های قابل گسترش دستی به نام Strela، بین ماژول‌ها راه می‌رفتند.

علاوه بر آزمایش بازوی رباتیک اروپا، پروکوپیف و پتلین سپرهای ضد زباله های فضایی را برای محافظت از ماژول کوچک تحقیقاتی Rassvet که خنک کننده و قفل هوا را در خود جای داده است، نصب کردند. سپس پروکوپیف و پتلین دوباره وارد ایستگاه فضایی شدند و دریچه را بستند.

این پیاده روی فضایی شش ساعته و 35 دقیقه ای در ساعت 10:44 صبح به وقت شرقی آغاز شد و در ساعت 5:19 بعد از ظهر به پایان رسید.

این راهپیمایی فضایی شصتمین راهپیمایی فضایی روسیه و دویست و شصت و هفتمین راهپیمایی کلی در حمایت از ساخت و نگهداری ایستگاه فضایی بین المللی از سال 1998 بود. همچنین دهمین راهپیمایی فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی در آن سال و هشتمین پیاده روی فضایی در طول مأموریت Expedition 69 بود.

پروکوپیف تا به امروز در مجموع هشت راهپیمایی فضایی به مدت 55 ساعت و 15 دقیقه را انجام داده است. پتلین ششمین راهپیمایی فضایی خود را نیز به پایان رساند و اکنون 39 ساعت و 44 دقیقه را در خلاء فضا سپری کرده است.

۵۸۵۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا