اخبار روز

گوگل پلی یک برنامه ایرانی دیگر را حذف کرد!

به گزارش پی ام آپ، سال گذشته شرکت اپل در اقدامی یک جانبه و بدون اطلاع قبلی، برخی اپلیکیشن های ایرانی را از سایت خود حذف کرد. بعداً در ماه نوامبر، فروشگاه آنلاین گوگل اپلیکیشن های ایرانی روبیکا، دیوار، تپسی و دیجی کالا را از پلتفرم خود حذف کرد.

حالا گوگل یک اپلیکیشن ایرانی دیگر را از فروشگاه خود حذف کرده است. گوگل در ایمیلی به شرکت اپ اعلام کرد که به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران این اقدام را انجام داده و امکان دسترسی به حساب کاربری این اپلیکیشن در گوگل پلی وجود ندارد.

مدیرعامل اپ در پاسخ به این موضوع گفت که آسیب این مدل رویداد عموما متوجه کاربران است که باید از راه های دیگری اپلیکیشن را دریافت کنند. از سوی دیگر، برخی از کاربران ممکن است آن را از منابع ناشناس دانلود کنند. این موضوع نیز به دلیل حوزه فعالیت AAP که صنعت فین تک و مالی است، خطرات خاص خود را دارد.

محدودیت شرکت‌های خارجی و فروشگاه‌های آنلاین ایالات متحده برای اپلیکیشن‌های ایرانی از حدود سال ۲۰۱۶ آغاز شد. در ایمیل ارسالی به این برنامه‌ها، بخش ۱۶.۵ قوانین توسعه‌دهنده بیان می‌کند که «محصولاتی که در Google Play قرار می‌گیرند مشمول قوانین صادرات، تحریم و مقررات ایالات متحده و دیگر حوزه‌های قضایی باشند».


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا