سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علام کرد که واشنگتن به سازماندهی پروازها برای خروج شهروندان آمریکایی در لبنان ادامه داده است و تاکنون حدود ۹۰۰ شهروند آمریکایی و اعضای خانواده آنها را از لبنان خارج کرده است.

 

به گزارش ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سازماندهی پروازها برای خروج شهروندان آمریکایی از لبنان در دو روز گذشته ادامه داد و تعداد کل شهروندان آمریکایی و اعضای خانواده آنها که از لبنان خارج شده اند، به حدود ۹۰۰ نفر می رسد.

 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: امروز یک پرواز دیگر از بیروت به استانبول انجام شد. این پرواز تقریباً ۱۵۰ مسافر، شهروندان آمریکایی، مقیم دائم قانونی و اعضای خانواده آنها داشت.

 

میلر اشاره کرد که ظرفیت هیچ یک از پروازهای سازماندهی شده توسط آمریکا پر نشده است. او گفت: آمریکا در مجموع ۸ پرواز با ۳۰۰ صندلی آماده کرده است که در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی موجود بوده که حدود ۹۰۰ صندلی آن پر شده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که ایالات متحده آمریکا همچنان به رزرو صندلی در پروازهای مسافربری برای شهروندان آمریکایی جهت خروج از لبنان ادامه می دهد و مجموع صندلی های رزرو شده به ۸۶۸ رسیده است.

 

میلر تصریح کرد: “ما دقیقاً نمی دانیم که چه تعداد از این صندلی ها پر شده اند اما می دانیم که بخش قابل توجهی از آن یعنی ۸۶۸ صندلی هواپیما پر شده است.”

 

او ادامه داد: که تعداد آمریکایی‌هایی که در لبنان برای کسب اطلاعات در مورد احتمال خروج از کشور به وزارت خارجه مراجعه کرده‌اند نیز به حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است، اما خاطرنشان کرد که همه این افراد به دنبال ترک لبنان نیستند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: “ما به این افراد توصیه می کنیم که لبنان را ترک کنند، و ما این پروازها را در دسترس قرار داده ایم، و تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، و تا زمانی که وضعیت امنیتی ایجاب کند، به این تهیه این پروازها ادامه خواهیم داد.” شهروندان آمریکایی در لبنان “در حال ارزیابی روزانه وضعیت خود هستند.”

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی شدت گرفتن حملات اسرائیل علیه لبنان مدعی شد که حملات زمینی این رژیم به لبنان محدود بوده است اما درباره حملات هوایی اسرائیل اظهار نظری نکرد.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما