اخبار روز

حداکثر سقف مجاز برای افزایش اجاره بها تعیین شد


به گزارش مانیبان، حسین جنتی اعلام کرد: بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و تعیین نرخ تورم سقف اجاره بها، با نظر شورای عالی مسکن و ابلاغ قطعی مسکن. شورای استان تهران در یکصد و هشتمین جلسه این شورا در شهر پردیس افزایش 26 درصدی برای سال جاری اعلام شد که این موضوع کاملا رسمی و قانونی است و اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز آن را رسما اعلام کرد.

وی تاکید کرد: مشاوران املاکی که حداکثر افزایش مجاز اجاره را رعایت نکنند جریمه می شوند.

او با توجه به شروع فصل اجاره در تابستان امسال، از صاحبخانه ها خواست با ملایمت و انعطاف بیشتری با مستاجران رفتار کنند.

از سال 2019، با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، دولت افزایش 25 درصدی اجاره بها را اعلام کرد که از آن زمان تاکنون ادامه داشته است.

دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه های خالی، بازپرداخت وام اجاره، تعیین حداکثر افزایش مجاز اجاره بها و ارائه کد رهگیری رایگان برای نظارت بر بازار مسکن را در دستور کار خود قرار داده است.

از این نظر در 21 بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک) حذف شد و اکنون مشاوران املاک باید برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

از جمله امکانات این سامانه می توان به امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاورین املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر، کارکرد 24 ساعته، پشتیبانی آنلاین و تلفنی و امکان سفارشی کردن قرارداد

چندی پیش مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس اعلام کرد که تاکنون 472 هزار و 570 قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا