اخبار روز سینما

حامد میران در رابطه با تاثیر مثبت موسیقی بر شنوایی جملات قشنگی گفته است! (مشاهده مطلب)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد میرانی خواننده ایرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: موسیقی و نواختن آلات موسیقی از آن هنرهایی است که آرامش روحی را به ارمغان می آورد و تأثیر مثبتی بر مغز و تقویت حافظه دارد.

وی افزود: یادگیری ساز به روحیه شما کمک زیادی می کند و اینکه بتوانید بخشی از احساسات خود را از طریق ساز خود بیان کنید و تا حدودی از دغدغه های روزانه خود بکاهید، ارزشمند خواهد بود.

حامد میرانی اظهار داشت: یادگیری موسیقی باعث تسریع روند رشد مسیر شنوایی در مغز و بهبود کارایی آن می شود. در حالی که نواختن گیتار مهارت چپ دست ها را بهبود می بخشد (برعکس برای چپ دست ها)، پیانیست ها باید یاد بگیرند که کلیدها را با هر دو دست فشار دهند و در عین حال همه 88 کلید را به طور همزمان دنبال کنند.

این نوازنده جوان گفت: یادگیری نواختن پیانو از سنین پایین تاثیر شگرفی در رشد مغز دارد، به نحوی جذاب تر، مغز را متقارن می کند. بر اساس یک مطالعه، دلیل این امر این است که پیانیست ها باید بر یک ذهنیت کلی غلبه کنند که برتری یک دست بر دست دیگر است. شیار مرکزی ناحیه ای از مغز است که تعیین می کند کدام دست غالب است.

اضافه شده: برای اکثر افراد این ناحیه به یک طرف عمیق می شود و آن طرف ثابت و اولیه می شود. اما در مورد نوازندگان پیانو، تفاوت آشکاری نسبت به افراد دیگر وجود دارد و آن این است که شیار مرکزی متقارنتر است. شاید اینطور به نظر برسد که گفتیم نواختن پیانو فقط مغز شما را زیبا می کند. البته این امر پوچ نیست، اما مطالعات در زمینه نوازندگی پیانو نشان داده است که این کار باعث می شود مغز بسیار بهتر کار کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا