اخبار روز

حامد بهداد مادر ناصرالدین شاه شد

بهداد در انیمیشن ژولیت و شاه نقش مهد علیا، مادر ناصرالدین شاه قاجار را بازی کرد. این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه کنندگی آرمان رهگذر در ژانر کمدی-رمانتیک و موزیکال تولید شده و به وقایع تاریخی ظهور تئاتر غرب در ایران می پردازد.

به گزارش ایسنا، بهداد نه تنها صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشته بلکه ترانه ای را نیز مربوط به مهد علیا خوانده است. این دومین همکاری او با استودیو هورخش است. او پیش از این در انیمیشن The Last Story صداپیشگی شخصیت ضحاک را بر عهده داشته است.

در این انیمیشن بهنام جلیلیان آهنگساز و میثم یوسفی ترانه سرا هستند. از دیگر صداپیشگان این اثر نیز می توان به بهزاد عمرانی خواننده گروه بمرانی و امید نعمتی خواننده گروه پالت اشاره کرد.

داستان «ژولیت و شاه» درباره جولی، بازیگر جوان و کم تجربه تئاتر است که به دعوت ناصرالدین شاه برای ایفای نقش ژولیت به ایران می آید. اما نقشه شاه برای او فراتر از یک اجرای ساده است.

امین قاضی به عنوان مدیر دوبلاژ و سام استودیو در حال همکاری برای ضبط صدای صداپیشگان این پروژه هستند. نصرالله مدقلچی، صداپیشه پیشکسوت، صداپیشگی میرزا حسین خان سپهسالار صدراعظم دربار ناصرالدین شاه را بر عهده داشته است.

این انیمیشن ابتدا در جشنواره بین المللی فانتزیا 2021 و سپس در جشنواره بین المللی انیمیشن انسی 2022 به مخاطبان معرفی شد. «ژولیت و پادشاه» نیز در بخش Work in Progress جشنواره بین‌المللی انیمیشن Annecy 2023 قرار گرفت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا