حاشیه های وطن در نیمه اول 1403 ظاهر می شود. از سحر دولتشاهی تا مهران مدیری، احسان علیخانی و...

در شش ماهه اول سال، پلتفرم های VOD با حواشی متعددی مواجه شدند که بیشتر مربوط به پخش سریال بود.

به گزارش ایسنا، نیمه اول سال 1403 روز بسیار موفقی برای صنعت نمایشگاه خانگی بود نبود. جز یکی – دو سریال ابتدای سال، بقیه محصولات نمایش خانگی با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان مواجه نشد و حتی یکی – دو اثر پرامید انتظارات را برآورده نکرد.

علاوه بر این موارد، تعلیق موقت یک سریال و شکایت از عوامل حداقل دو سریال دیگر نشان می‌دهد که نمایش خانگی در 6 ماه اول چگونه دوام آورده است.

در نیمه اول سال رقابت پلت فرم عمدتا بین فیلمو و فیلم نت بود و چند هفته ای سریالی از نماوا پخش نمی شد. روبیکا به استثنای دو سری انحصاری در ابتدای سال، ماه های باقی مانده از نیمه اول سال را صرف عرضه محصولات روی پلتفرم های دیگر کرد. تماشاخونه هنوز از کما بیدار نشده و محصول جدیدی عرضه نکرده است.

بهار پربار و تابستان ضعیف

در حالی که در هفته های اول سال 1403، گاه شش یا هفت سریال به طور همزمان بر روی پلتفرم های خانگی منتشر می شد، در طول تابستان تعداد آنها به میزان قابل توجهی کمتر بود و علیرغم اینکه بسیاری از دانشجویان از تحصیل دور بودند، سکوها قادر به ارسال نبودند. بسیاری از محصولات برای انتشار

در هفته‌های اخیر، سه یا چهار قسمت از سریال‌های خانگی جدید روی پلتفرم‌ها منتشر شده است که نشان‌دهنده رکود نسبی در صنعت است. نماوا، روبیکا و تماشاخونه در این هفته ها هیچ اثری منتشر نمی کنند.

شکست نسبی اهرام

جالب اینجاست که در میان معدود محصولات تابستانی سینمای خانگی، دو عنوان اصلی دور از انتظار بودند: داریوش وزخم کاری: انتقام”. اگرچه این دو اثر را احتمالا پربیننده ترین سریال تابستان 1403 می دانند، اما رضایت مخاطبان از “زخم کاری 3 «می‌توانست به پایان فصل اولش برسد و نه «داریوش» که گمان می‌رفت «پوست شیر» دیگری باشد، خاطره این اثر را زنده کرد.

این در حالی است که با توجه به همکاری قبلی هادی حجازی فر و محمدحسین مهدویان در آثار متعدد، به نظر می رسید رقابت جدی و جذابی بین این دو فیلمساز وجود داشته باشد.

بحث و جدل پیرامون سخنان پر سر و صدا یک مدیر پلت فرم

اوایل اردیبهشت ماه ماه گذشته ویدیویی منتشر شد که در آن سخنان محمدحسن شانه ساز زاده، مدیرعامل نماوا، از آنچه «بی اخلاقی» اهالی سینما به ویژه بازیگران و تهیه کنندگان خوانده، گلایه کرد. سخنان او با استقبال گسترده اهالی سینما مواجه شد و بسیاری از شخصیت ها و اصناف سینما این سخنان را محکوم کردند.

با اینکه یک روز بعد روابط عمومی این پلتفرم عذرخواهی کرد، شانه ساز زاده حاضر به عذرخواهی نشد و ماجرا پس از چند روز به فراموشی سپرده شد.

داستان «حشاشین»

در ابتدای سال و در ماه رمضان، برای اولین بار یک سریال مصری پربازدیدترین و پربیننده ترین سریال شبکه های اجتماعی و سایت های دانلود فیلم شد و از قضا داستانی از تاریخ ایران را به نمایش گذاشت. «هشاشین» محصول 2024 که با کیفیتی قابل توجه ساخته شد، به دلیل ارائه تصویری ناخوشایند از تاریخ ایران مورد انتقاد قرار گرفت.

نصف اردیبهشت ماه چند ماه پس از انتشار کامل سریال، هشاشین به دستور ساترا از تمامی پلتفرم ها حذف شد.

“جوکر” به جوک های آزاردهنده ای برای زنان و مردان تبدیل شد

در تابستان 1403، بالاخره ممنوعیت حضور زنان در «جوکر» شکسته شد، به طوری که مهم ترین رئالیتی شو در خانه تنها به شرکت کنندگان مرد محدود نمی شود. حضور هشت بازیگر زن سینما که اغلب در محصولات کمدی حضور داشتند، در چهار قسمت پخش شده، واکنش های نسبتا مثبتی را در پی داشت و زمینه را برای ادامه حضور زنان در این برنامه فراهم کرد.

اتفاقی جالب، تمام چهره هایی که از خارج از مسابقه «جوکر» برای خنداندن شرکت کنندگان آمدند، بازیگران مرد بودند. این افراد عبارتند از غلامرضا نیکخواه، سیروس ممننت، مسعود روشن پژوه و عین الله ماریا.

همچنین در بخش آقایان به دلیل شوخی‌ها مشکلاتی به وجود آمد که یکی از اعضای شورای راهبری مجمع رستا درباره برنامه جوکر ۲ گفت: ساترا اعلام کرده است که برنامه جوکر ۲ برای آقایان عرضه می‌شود. در صورت عدم تغییر، طبق اعلام قبلی، ادامه انتشار «جوکر ۲» باید توسط مراجع قضایی متوقف شود و در صورت تغییر محتوای جوکر مردان، ادامه انتشار «جوکر» ادامه دارد. 2» باید جلوی مراجع قضایی گرفته شود جوکر زنان نیز در شورای صدور مجوز ساترا در دست بررسی است و احتمال دارد با یک تغییر کوچک مجوز بگیرد.

حاشیه، شکایت و توقیف

در نیمه اول سال 1403 چندین مورد معاینه حاشیه ای در تاریخچه محلی وجود داشت. ابتدا وزارت آموزش و پرورش به دلیل توهین به مقام معلمی از سازندگان سریال «عفی تهران» شکایت کرد، سپس کاربران به شوخی های جنسی دوطرفه در «جوکر» اعتراض کردند. سکانسی از سریال داریوش به دادگاه کشیده شد تا چهار محصول داخلی در این 6 ماه افت قابل توجهی داشته باشند.

از میان این آثار، پخش «عافی تهران» هرگز متوقف نشد، «جوکر» با انجام ممیزی دوباره به مسیر خود بازگردانده شد، هیچ خبر جدیدی از رسیدگی قانونی «داریوش» منتشر نشد و مشکل «فقر» نیز در این هفته حل شد.

سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پهننده هم اکنون از بازبینی مصون است نبود. سکانس دیگری از قسمت سوم «در انتهای شب» پس از پخش شدن در فضای مجازی حذف شد. این صحنه به رقص پارسا پیروزفر و مادرش (ثخار برومند) مبتلا به آلزایمر اختصاص داشت.

مهاجرت مداوم ستاره های تلویزیون

در شش ماه اول سال 1403 مهران مدیری با «اسکار» و «گل یا پوچ»، احسان علیخانی با «جوکر: طبقه بیست و یکم»، داریوش فضیایی با «لالایی» و علی درستکار با «سینمای خانگی». . و سروش صحت با «آکنون» و بازتاب آنلاین با «کارناوال» نیز راهی نمایش خانگی هستند. این در حالی است که بیشتر این چهره ها با حضور در برنامه ها و سریال های سیما شناخته می شوند.

این در حالی است که بیشتر این برنامه ها به بستری اختصاص دارد که در این مدت بیشترین اختلاف نظر را با صداوسیما و زیرمجموعه آن (ساترا) در ضوابط نظارت بر پخش داشته است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما