اخبار روز

حاشیه های رفتن محمد رسول اف به جشنواره کن

بانی فیلم نوشت: قبل از برگزاری نشست خبری مسئولان کن و ارائه فیلم های بخش های مختلف این جشنواره، سایت بانی فیلم اعلام کرده بود که محمد رسول اف کارگردان مشهور ایرانی از کشور خارج شده و برای فیلمبرداری به ایران رفته است. پایان مراحل پایانی فیلم او («دانه انجیر معابد») ناپدید شده است. اما انتشار این خبر با واکنش رسول اف مواجه شد و کارگردان به سرعت مدعی شد که این خبر (که ایران را ترک کرده است) “دروغ محض” بوده و او در ایران است.

این تکذیب و برچسب زدن خبر توسط رسول اف از راه دور انجام شده است یکی- دو روز مانده به شروع جشنواره (دوشنبه 24). اردیبهشت ماه (مطابق با 23 اردیبهشت ماه) به رسانه های خارجی از جمله ورایتی اطلاع داد که اخیرا در سفری طولانی و سخت از ایران گریخته است!

او همچنین با انتشار ویدئویی که تنها کوهی پوشیده از برف را بدون «خود» در کادر نشان می‌دهد، خبر خروج غیرقانونی خود از ایران را تایید کرد.

اما این تمام ماجرای خروج رسول اف است نبود زیرا یک روز پس از پایان جشنواره فیلم کن (دوشنبه 27 مه) او در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی فیگارو قبل از انتخاب فیلمش (دانه انجیر…) برای جشنواره کن (یعنی 23 آوریل) گفت. ) از ایران) بیرون بود!!

تصویر صفحه 30 روزنامه فیگارو و صحبت های رسول اف درباره تاریخ خروجش از ایران

حاشیه های رفتن محمد رسول اف به جشنواره کن

این تاریخ دقیقاً همان روزی است که بانی فیلم قبلاً آن را اعلام کرده بود و محمد رسول اف آن را تکذیب کرده بود! اما این دو تاریخ خروج از ایران که به قول کارگردان «دانه انجیر معبد» بیان شده، تناقضات آشکار و فاحشی میان سخنان اوست که نیاز به توضیح دارد.

با توجه به دلایل وجود دو تاریخ متفاوت خروج محمد رسول اف، این سوال مطرح می شود که آیا تناقضات رسول اف و فروشنده بین المللی «دان انجیر…» دو روز مانده به آغاز جشنواره کن، در فضای تبلیغاتی توجیه شده است تا اطمینان حاصل شود. که این کارگردان و فیلمش در جاهای بیشتری دیده و ذکر شده و البته شانس و فرصت بردن جایزه اصلی کن را دارند؟!

شاید هسته اصلی این تناقض این باشد که فرقی نمی‌کند کارگردان «دانه انجیر معابد» از چه زمانی ایران را ترک کرده و از کدام مرز به خانواده‌اش در آلمان رسیده است. اما عجیب و آزاردهنده است که در میان این اظهارات ضد و نقیض، رسانه ای را به انتشار اخبار کذب و واقعی متهم و متهم می کنند. این خیلی عجیب است(!)

یا شاید مقصر اصلی بروز این تناقضات و انتشار اخبار از این دوره های زمانی مختلف، رسانه ای باشد، رسانه ای که با انتشار اخباری «کذب محض» به دنبال جنجال است!

دنیای عجیبی است…

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا