جیلی با کراس اوور برقی EX5 وارد بازارهای بین المللی می شود

جیلی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین، سه مدل جدید الکتریکی خود را در نمایشگاه اتومکانیکا در فرانکفورت ارائه کرد. یکی از جمله این خودروها می توان به کراس اوور EX5 اشاره کرد که برای بازارهای بین المللی تولید می شود و به زودی در چندین کشور اروپایی و آسیایی به فروش می رسد.

کراس اوور برقی جیلی EX5 در راه اروپا، استرالیا و اندونزی

کراس اوور EX5 که در ماه آگوست در چین با نام گلکسی ای 5 رونمایی شد، به عنوان نمادی از اهداف بزرگ جیلی برای گسترش حضور خود در بازارهای بین المللی تلقی می شود. این مدل از ابتدا برای توزیع جهانی طراحی شده بود و بسته به بازارهای مختلف، در دو نسخه فرمان راست و چپ تست شده است.

از نظر ابعاد، EX5 دارای طول 4617 میلی متر، عرض 1900 میلی متر، ارتفاع 1670 میلی متر و فاصله بین دو محور 2750 میلی متر است که مشابه هیوندای سانتافه است ) و با قوانین و استانداردهای 89 کشور سازگار است.

کراس اوور جیلی EX5
جیلی با کراس اوور برقی EX5 وارد بازارهای بین المللی می شود

مشخصات فنی جیلی EX5

محصول جدید جیلی مجهز به یک موتور الکتریکی با قابلیت تولید 160 کیلووات (حدود 215 اسب بخار) و گشتاور 320 نیوتن متر است. این موتور در محور جلو قرار دارد و به EX5 اجازه می دهد در 6.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. در قسمت باتری نیز باید گفت که این کراس اوور با دو بسته 49.52 و 60.22 کیلووات ساعتی عرضه می شود. طبق استاندارد چینی CLTC، این دو باتری به ترتیب می توانند تا 440 کیلومتر و 530 کیلومتر دوام بیاورند.

طراحی داخلی و فناوری های جیلی EX5

فضای داخلی EX5 تلفیقی از مدرنیته و تجمل است. بدون شک صفحه نمایش 15.4 اینچی 2.5K مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی را باید برجسته ترین ویژگی کابین دانست. پشت فرمان، یک صفحه نمایش 10.2 اینچی برای ارائه داده های ضروری استفاده می شود. در نسخه های بالاتر، سیستم نمایش هدآپ نیز موجود است. جیلی این کراس اوور را به تراشه ۷ نانومتری Dragon Eagle-1 که برای خودروها طراحی شده است مجهز کرده است. این تراشه پیشرفته تمامی سیستم های خودرو را مدیریت می کند.

کابین جیلی EX5
جیلی با کراس اوور برقی EX5 وارد بازارهای بین المللی می شود

زمان راه اندازی و بازارهای هدف.

پس از معرفی عمومی جیلی EX5 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، انتظار می رود این کراس اوور الکتریکی در اواخر سال جاری در نروژ، استرالیا، تایلند، اندونزی و سایر بازارهای بین المللی عرضه شود. نیازی به گفتن نیست که این خودرو به عنوان یکی این یکی از مهمترین تلاش های جیلی برای ورود به بازارهای بین المللی است، بنابراین موفقیت یا شکست آن بسیار مهم خواهد بود.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما