به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، دنباله فیلم «جوکر» در حالی به فروش پیش از اکران ۷ میلیون دلاری در آمریکا رسید که قسمت اصلی این فیلم در شرایطی مشابه تقریبا دو برابر فروش داشته است.

به گزارش ایسنا، پیش بینی می شود فیلم «جوکر: جنون رایج» محصول برادران وارنر در اکران داخلی (آمریکای شمالی) به فروش افتتاحیه 50 تا 60 میلیون دلاری دست پیدا کند و با احتساب اکران های پیش از افتتاحیه، به فروش افتتاحیه برسد. در مجموع به 70 میلیون دلار برسد. بیا، در سال 2019، قسمت اول «جوکر» افتتاحیه خیره کننده 96.2 میلیون دلاری را به دست آورد و در راه عبور از یک میلیارد دلار در سراسر جهان است.

جوکر: جنون مشترک ساخته تاد فیلیپس که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز با نظرات متفاوتی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد، فیلمی چند ژانر با عنصر موسیقایی قوی است که تعریف را به چالش می کشد. این یک فیلم کمیک معمولی است. نگران‌کننده‌تر از فروش پیش از افتتاحیه، امتیاز تماشاگران بسیار پایین فیلم در وب‌سایت PostTrak است، جایی که تماشاگران به آن نیم ستاره از پنج ستاره را می‌دهند، مانند فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا، Megalopolis.

در واقع، نه تاد فیلیپس و نه واکین فینیکس، بازیگر اصلی فیلم، مطمئن نبودند که دنباله‌ای از جوکر بسازند، و برای مدتی به یک نمایشنامه برادوی فکر می‌کردند تا اینکه سرانجام به دنباله آن متعهد شدند.

در حالی که قسمت جوکر 2019 با آثار قبلی مارتین اسکورسیزی مقایسه شد، دنباله آن سفری بسیار کندتر است که بر زندگی درونی دو بازیگر اصلی خود تمرکز دارد. منتقدان زیبایی کلی فیلم، بازی و مسائل فنی آن را ستوده اند و از نحوه روایت آن انتقاد کرده اند. دیوید رونی، منتقد ارشد سینمای هالیوود ریپورتر، درباره این فیلم در جشنواره فیلم ونیز نوشت: «برای فیلمی که دو ساعت و ربع طول می‌کشد، دنباله جوکر از نظر روایی باریک و گاهی خسته‌کننده است».

صرف نظر از عملکردش در باکس آفیس، انتظار می رود «جوکر: جنون رایج» نقش مهمی در رقابت اسکار بازی کند.

«جوکر 2» این آخر هفته در تمام بازارهای بین المللی به جز ژاپن و چین اکران می شود و برادران وارنر امیدوار است افتتاحیه بین المللی 80 تا 85 میلیون دلاری داشته باشد.

در فیلم اصلی جوکر، تاد فیلیپس شخصیت شرور نمادین بتمن را به عنوان یک ضدقهرمان در مورد یک کمدین و دلقک پاره وقت به نام آرتور فلک به تصویر کشید که پس از خشونت تکان دهنده در شهر گاتهام تبدیل به یک قهرمان مردمی می شود. این فیلم تاریک با ضرباهنگی متفاوت نسبت به فیلم‌های اکشن معمولی و سینمای ابرقهرمانی، به یک موفقیت در باکس آفیس جهانی تبدیل شد و در سال 2019 بیش از 1 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخت، علیرغم اینکه با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شد. .

در سال 2019، «جوکر» در 12 رشته جوایز اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی نامزد اسکار شد و در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (واکین فینیکس) و بهترین موسیقی (هیلدور گودنادوتیر) شد. «ققنوس» دومین بازیگری بود که برای بازی در نقش «جوکر» اسکار گرفت.

۲۴۵۲۴۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما