اخبار روز سینما

جوکر با حضور بازیگران زن طنز / یکه تازی ناهید مسلمی







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، «جوکر ۲» که بر اساس ساختاری مشابه فصل اول ساخته شده، از اواخر بهار امسال بر روی پلتفرم فیلمو منتشر شد. قسمت اول باز هم با حضور آقایان بود اما از آن زمان زمزمه هایی مبنی بر ساخت فصلی با حضور خانم ها به گوش می رسید. «جوکر 2» با حضور مردان توانست به اندازه «جوکر» در سال 1401 محبوب و مورد توجه قرار بگیرد. اما اکنون با حضور بازیگران زن در این نمایش، اتفاق مهمی در تولید این گونه نمایش های واقعیت به وقوع پیوسته است. شبکه تلویزیونی در ادامه به بررسی و تحلیل قسمت اول جوکر ۲ با حضور بانوان پرداخته ایم.

مقدمه ها

اگرچه نام آنها قبل از انتشار اولین قسمت از فصل بانوان اعلام شده بود، اما معرفی و معرفی آنها در قسمت اول اتفاق افتاد. یکی یکی از قابل توجه ترین قسمت های این فصل بود. در ساختار “جوکر” معمولاً شرکت کنندگان فقط در روز شروع نام رقبای خود را یادداشت می کنند. این امر از یک سو کنجکاوی و سطح استرس شرکت کنندگان را افزایش می دهد و از سوی دیگر مخاطب را از دیدن واکنش رقبا در مواجهه با یکدیگر هیجان زده می کند. ناهید مسلمی، رویا میرعلمی و گیتی قاسمی هر سه بازیگری هستند که سال هاست در تئاتر با هم کار می کنند و به قدرت بازیگری واقف هستند. به عنوان اولین شرکت کنندگان، این سه نفر از دیدن دوباره یکدیگر خوشحال شدند. اما با آمدن سوزان پارور، دیگران متوجه شدند که با رقابت سختی روبرو هستند. علیکا عبدالرزاقی و نرگس محمدی در شرایطی وارد سالن مسابقه شدند که محمدی با دیدن سایر شرکت کنندگان پشیمان شد. وقتی ژاله صامتی با لباسی شبیه به مدیر مدرسه به مسابقه آمده بود همه شوکه شدند چون می دانستند که او یکی او یکی از کمدین های مطرح سینما و تلویزیون ایران است. صامتی از عدم انتصاب علیخانی به عنوان مجری و مجری فصل بانوان طبق قولی که داده بود انتقاد کرد و همین موضوع باعث شد مدام این موضوع را مطرح کند. آخرین شرکت کننده مسابقه متین ستوده بود که بازی کمدی خود را در سریال لیسانسه ها دیده بود و در کنار دیگر بازیگران طنز کار سختی را پیش رو خواهد داشت.

خنده دار ترین چیز

در قسمت اول موقعیت های کمیک زیادی توسط بازیگران خلق شد. اما اگر بخواهیم بامزه ترین آنها را نام ببریم، شاید ناهید مسلمی در صدر باشد. او تقریباً از همه زنان حاضر در مسابقه مسن‌تر است، اما همیشه با برش‌های گاه به گاه و اصرار بر موسیقی رپ، تماشاگران و شرکت‌کنندگان را می‌خنداند. بعد از مسلمی رویا میرعلمی قرار می گیرد که مدام با ترفند و استفاده نادرست از کلمات ادبیات کلاسیک فضای کمدی اجتناب ناپذیری را برای سایر شرکت کنندگان ایجاد می کند و اصرار به تعریف جک های بی مزه دارد. بعد از این دو می توان به گیتی قاسمی اشاره کرد که دوره اول جوکر را به پایان رساند و توانست برای یکی از رقبای خود کارت زرد بگیرد. سوزان پرور دومین بامزه ترین فردی است که با ابزار و وسایلی که به مسابقه آورده سعی در خنده دیگران دارد.

کمتر می خندد

ناهید مسلمی همانقدر که در خنداندن مردم موفق بوده است، در کنترل خنده اش هنوز چند قدم از دیگران جلوتر است. سوزان پرور با وجود موقعیت های زیادی که برایش پیش آمد توانست خود را کنترل کند و بخندد. متین ستوده از دیگر شرکت کنندگانی بود که معمولا از خطر خنده دوری می کند و خود را در معرض شرایط سخت قرار نمی دهد. اما وقتی گیتی قاسمی او را در جوکر تایم معرفی کرد، توانست خودش را کنترل کند و نخندد. گیتی قاسمی خودش را با این ترفند که زیر فشار موقعیت های کمدی به کمک قاب عکس قاجاری مجبور به خندیدن نیست سرگرم می کند.

او هیجان زده است

هر چند یکی یکی از مهم ترین تصمیمات در بین شرکت کنندگان، ژاله صامتی است، اما در قسمت اول صامتی بسیار منفعلانه رفتار کرد و فقط به موقعیت هایی که دیگران ایجاد می کردند واکنش نشان داد. صامتی با سابقه کمدین انتظارات مخاطبان را بالا برده و باید منتظر ماند و دید در چند قسمت آینده از حالت انفعال خارج می شود یا خیر. علیکا عبدالرزاقی علیرغم دریافت کارت زرد در قسمت اول، سعی نکرد رقبای خود را بخنداند. متین ستوده یکی دیگر از شرکت کنندگانی بود که به جز اجرای میم نتوانست موقعیت کمدی خلق کند.

آقای مجری

علیخانی بر اساس قولی که در ابتدای فصل اول داده بود به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد که در همان ساعت اول مسابقه کمی لبخند بزنند تا به جو عادت کنند. اما بدیهی است که این فرصت بیشتر در مورد زنان صدق می کند و شاید این مشکل به دلیل جدید بودن شرایط باشد. تا به امروز هیچ برنامه ای با حضور بانوان در این ساختار انجام نشده است و تلاش می کند شرایط را متعادل نگه دارد. خود علیخانی به موقعیت های کمدی که توسط زنان ایجاد می شود می خندد. او می داند که اگر ساختارشکنی کند و این فصل را با شرایط خوب و مناسب به پایان برساند، امکان ادامه چنین برنامه هایی با حضور بانوان وجود دارد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا