جواهری که نکونام قدرش را ندانست

خبر را برای من بخوانید

بازتاب آنلاین، پیشکسوت پرسپولیس ضمن ارزیابی تیم فنی پرسپولیس در مورد تیم رقیب هم گفت که نکونام قدر جواهری را که در دست دارد ندانست.

مرتضی فنونی زاده درباره دیدار امروز پرسپولیس و چادرملو اردکان اظهار کرد: با وجود اینکه پرسپولیس در لیگ برتر آسیا نتایج خوبی نگرفت و خیلی خوب بازی نکرد، البته کم کم در آن رقابت ها بهتر می شویم اما آنها در لیگ برتر شرایط خوبی دارند. لیگ و این دو تورنمنت دو دسته هستند و حالا پرسپولیس با یک بازی کمتر در رده چهارم جدول لیگ برتر قرار دارد و عصر امروز به مصاف چادرملو اردکان می رود، بازی در ورزشگاه تختی تهران است و من نه. نمی دانم وضعیت زمین چمن چگونه است. امیدوارم ورزشگاه آزادی هر چه زودتر تا بتوانیم در این ورزشگاه میزبان حریفان خود باشیم.

وی افزود: چادرملو با وجود اینکه به تازگی به لیگ برتر صعود کرده اما به هیچ وجه فوتبال دفاعی ارائه نمی دهد و من فیلم دو بازی این تیم را دیده ام. گل می تواند چادرملو را شکست دهد. البته به شرطی که مثل بازی با پاختاکور بازی نکنیم و گل بزنیم و 70 دقیقه فوتبال بی کیفیت ارائه کنیم! خوشبختانه امید عالیشاه هم به این بازی می رسد و این بهترین خبر برای هواداران و گاریدو سرمربی پرسپولیس است.

مدافع اسبق پرسپولیس در مورد چرایی حضور این تیم در لیگ دسته اول بی ثبات آسیا گفت: پرسپولیس در دهه 60 و 70 وقتی گل اول را به حریف زد به دنبال زدن گل دوم و سوم بود اما الان نمی دانم. نمی دانم چرا اینطور نیست! بعد از گل زودهنگام به پاختاکور، بازیکنان شکم پر بازی کردند! شاید برخی از هواداران از من گلایه کنند اما واقعیت این است که اگر پرسپولیس در ابتدای بازی گل می زند بهتر است گل بزند! چون وقتی از حریف عقب می افتند، تهاجمی بازی می کنند. البته اگر پرسپولیس اصلا گل نخورد بهتر است اما اگر زود گل بزند گل های زیادی می زند. استقلال خوزستان فصل گذشته سه گل خورد و 4 گل زد و قهرمان شد.

مرتضی فن زاده درباره تغییرات کادر فنی تیم استقلال گفت: استقلال تیم رقیب است و به من ربطی ندارد اما چون از من پرسیدی می گویم هر چه استقلال و پرسپولیس قوی تر باشد به نفعش خواهد بود. فوتبال کشور و باعث شود تیم ملی قوی تری داشته باشیم. در 10 سال گذشته فقط پرسپولیس و استقلال قهرمان شده اند و البته قهرمانی ما بیشتر پرسپولیسی است و گاهی اوقات تیم سپاهان در آن لبه قهرمان می شود! شاید هر 10 سال یکبار قهرمان شوند.

وی افزود: بختیاری زاده جانشین نکونام یکی از بازیکنان سابق استقلال است و حتما مدیران چیزی در او دیده اند که او را سرمربی این تیم کرده است اما نکونام در سیستم کی روش غرق شد! نمی دانست چه جواهری در دست دارد. استقلال در ورزشگاه آزادی و مقابل هوادارانش به دفاع پرداخت. او در شهرهای مختلف مقابل تیم حریف دفاع می کرد و به پرتاب های بلند و ضربات ایستگاهی علاقه داشت!

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: استقلال زیر نظر مربیانی مانند فرهاد مجیدی و استراماچونی زیبا و تهاجمی بازی می کرد. او گفت: هواداران هم بازی های هجومی را دوست دارند. استقلال فصل گذشته با همان روش دفاعی، با اشتباهاتی که انجام داد، دو دستی به ما قهرمانی داد، قهرمانی که شایسته آن بودیم. چرا که سرمربیان استقلال و پرسپولیس فرصت اشتباهی ندارند و ممکن است یک اشتباه به قیمت از دست دادن جام تمام شود.

فنونی زاده درباره توانایی بختیاری زاده در ایجاد تحول مثبت در استقلال گفت: فکر نمی کنم! همین بازیکنان و همین سیستم خواهد بود اما چون بختیاری زاده خودش مدافع بود ممکن است تیم را تهاجمی تر کند و دو سه تغییر در ترکیب اصلی تیم ایجاد کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما