اخبار روز

جهش قیمت سکه به این دلیل مهم/ بازار طلا و سکه به کدام سمت می رود؟

به گزارش مگتو، با شروع به کار بازارهای مالی پس از تعطیلات نوروزی سال 1403، قیمت طلا و سکه افزایش یافت و در زمان نگارش این مطلب قیمت هر قطعه سکه تمام بهار در طرح جدید به 41 میلیون و 900 هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای 18 عیار 3 میلیون و 432 هزار تومان شد. قیمت جهانی هر اونس طلا نیز 2259 دلار گزارش شد.

همشهری در پیامی نوشت: رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به همشهری گفت: بخشی از افزایش قیمت است. طلا و سکه در بازار داخلی ناشی از افزایش قیمت در بازارهای جهانی است. طلا تا حدی تحت تأثیر نوسانات فزاینده در بازار ارز داخلی و بخشی از اخبار سیاسی و اقتصادی در جهان است.

نادر بذرافشان با بیان اینکه تقاضا در بازار همچنان رو به کاهش است، گفت: اینکه می گویند بازار از نظر تقاضا تغییر کرده و افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت شده و بازار به روال عادی برگشته است، درست نیست. از طریق.» روال رکود.

بذرافشان در خصوص تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا بر قیمت طلا و سکه افزود: از ابتدای سال 2024 پیش بینی می شد که آنا طلا در سال جدید به 2500 دلار برسد، اما پس از گذشت حدود 4 ماه از سال جدید. پیش بینی ها درست بود از آب به دست آمد و در طی آن زمان گلداناس حدود 250 دلار افزایش یافت. این در حالی است که قیمت جهانی طلا از ابتدای سال شمسی تاکنون (در 14 روز گذشته) 92 دلار افزایش یافته و به محدوده 2300 دلار رسیده است. بر این اساس حتی می توان گفت که این افزایش زودتر از پیش بینی ها اتفاق افتاده است. علاوه بر این، نوسانات بازار ارز نیز بر این حوزه تاثیرگذار بوده که منجر به تشدید رشد قیمت شده و علاوه بر آن اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح جهان یکی از عوامل مهم افزایش قیمت بوده است. طلا و سکه در بازارهای داخلی

شما باید منتظر بمانی

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره تحولات قیمتی طلا و سکه در روزهای آینده گفت: از آنجایی که افزایش قیمت اخیر در حد غیرمنتظره ای است، باید منتظر ماند و دید به چه سمت و سویی خواهد رفت. بازار جهانی در روزهای آینده توسعه پیدا خواهد کرد. و ارزش جهانی طلا چقدر در حال تغییر است. همچنین باید به سمت و سوی بازار ارز در کشور نیز توجه کرد که بانک مرکزی بتواند مانند گذشته بازار ارز در کشور را کنترل کند و حراج انواع سکه در سال جاری انجام شود. ارز به عنوان مرکز مبادلات طلا می تواند نقش مهمی در تثبیت و حتی کاهش قیمت ها داشته باشد

نصیحت برای مردم

بذرافشان در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان خرید طلا و سکه است؟ وی گفت: خرید طلا و سکه همواره جزو آخرین خریدهای سبد خرید مردم بوده است و باید شرایط خرید مشخص شود اما به هر حال باید شرایط خرید طلا و سکه بررسی و مقایسه شود. اما همانطور که قبلا اشاره شد به نظر من در حال حاضر افزایش قیمت نسبت به میانگین جهانی بالاست و اگر بانک مرکزی بازار ارز و عرضه سکه در بازار را کنترل کند می تواند بازار طلا را نیز کنترل کند.

۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا