اخبار ارز دیجیتال

جهش خیره‌کننده تون‌کوین با حمایت تلگرام و بایننس! قیمت TON به اوج جدیدی می‌رسد؟

قیمت ارز دیجیتال تون‌کوین (TON) با افزایش بیش از ۱۴ درصدی به ۷.۲۴ دلار رسید و عملکردی بهتر از بازار کلی ارزهای دیجیتال داشت. این در حالی است که اکثر آلت‌کوین‌ها به دلیل نوسانات بیت‌کوین در حوالی ۶۰,۰۰۰ دلار، وضعیتی نزولی داشتند.

به گزارش رمز ارز نیوز، این رشد قابل‌توجه تون‌کوین به دو رویداد مهم نسبت داده می‌شود: جشن ۱۱ سالگی تلگرام و اضافه شدن تون‌کوین به پلتفرم لانچ‌پول بایننس.

طبق گزارش‌ها، از تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۲۴، کاربران می‌توانند در این پلتفرم، بایننس کوین (BNB) و فرست دیجیتال یواس‌دی (FDUSD) را استیک کرده و توکن‌های تون به دست آورند.

در همین راستا، داده‌ها نشان می‌دهند که از آخر هفته گذشته، فعالیت‌های درون زنجیره‌ای شبکه تون‌ به شدت افزایش یافته است. تعداد آدرس‌های جدید از ۲۲۴,۷۲۰ به ۴۳۹,۰۰۰ رسیده که نشان‌دهنده یک رشد ۹۵ درصدی است.

همچنین، تعداد آدرس‌های فعال از ۷۷۵,۶۰۰ به ۱.۱۳ میلیون افزایش یافته که این رقم هم رشدی ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای بیانگر علاقه و مشارکت بیشتر کاربران در شبکه تون‌ است.

علاوه بر این‌ها، فعالیت نهنگ‌های تون‌کوین نیز بیشتر شده است؛ به‌طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، تراکنش‌های بزرگ با ارزش بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار، ۹۱.۱۴ درصد افزایش یافته و در مجموع، به ۹.۳۶ میلیارد دلار رسیده است.

در نمودار قیمت تون‌کوین، یک الگوی سر و شانه معکوس مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده تغییر احساسات بازار از نزولی به صعودی است.

قیمت تون‌کوین با جهش اخیر خود، از مقاومت خط گردن الگو عبور کرده و در محدوده ۶.۸۵ دلار، حمایت مناسبی برای خریداران ایجاد شده است.

اگر کندل روزانه بالاتر از این محدوده بسته شود، این آلت‌کوین می‌تواند تا ۲۸ درصد افزایش یابد و از رکورد فعلی ۸.۲۸ دلار فراتر رفته و اوج ۹ دلار را به چالش بکشد.

با این حال، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سقوط کند، احتمالاً این سناریوی صعودی نقض شده و قیمت TON تا ۴.۷ دلار کاهش خواهد یافت.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا