اخبار ارز دیجیتال

رابطه معکوس قیمت طلا و بیت کوین در بازار باعث غافلگیری شد!

قیمت طلا در روز افتتاحیه بازارهای جهانی افزایش یافت. قیمت هر اونس این فلز گرانبها در روز دوشنبه با 0.4 درصد افزایش به 2024 دلار رسید.

دلیل اصلی افزایش قیمت طلا، معکوس شدن شاخص دلار آمریکا بود. شاخص دلار آمریکا ارزش پول آمریکا را در برابر ارزهای اصلی جهان اندازه گیری می کند و زمانی که ارزش دلار کاهش می یابد، تقاضا برای طلا افزایش می یابد.

البته بخشی از این افزایش قیمت نیز مربوط به اصلاح قیمت پس از افت شدید قیمت در روز جمعه است. روز جمعه هفته گذشته، پس از انتشار داده های اقتصادی محکم ایالات متحده، معامله گران مشکوک شدند که چرخه صعودی نرخ بهره آمریکا متوقف شده است و قیمت طلا حدود 1.6 درصد کاهش یافت.

تداوم تقویت بازار کار آمریکا در نهایت باعث شد تا قیمت طلا تقریباً 3 درصد کمتر از حداکثر قیمتی باشد که هفته گذشته به آن رسیده بود. با این حال، در حال حاضر، بازارها همچنان در حال بررسی شانس توقف افزایش نرخ بهره در اوج نشست ژوئن هستند.

در حال حاضر بازارها با احتمال 91 درصدی برای توقف افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن مواجه هستند. به همین ترتیب، 33 درصد معتقدند که احتمال کاهش نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد.

امروز یک روز منفی برای بازار ارزهای دیجیتال بود. قیمت بیت کوین در روز دوشنبه تقریباً 3.6 درصد کاهش یافت و به کانال 27000 دلار رسید. این در حالی است که قیمت بیت کوین در هفته های اخیر به بالای 30000 دلار رسیده بود.

اتریوم نیز امروز تقریبا 2.7 درصد کاهش یافت و به سطح قیمت 1864 دلار رسید. ارزهای دیجیتال، اگرچه چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را مطلوب می بینند، اما روند صعودی را آغاز نکرده اند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا