اخبار روز سینما جهان

«جنی ارپنبک» برنده جایزه ادبی «بوکر بین‌الملل» شد

گزارش کردن بازتاب آنلاین، «قایروس» نوشته «جنی ارپن بک» با ترجمه «مایکل هافمن» از آلمانی به عنوان برنده جایزه بین المللی بوکر 2024 انتخاب شد.

گاردین نوشت، به این ترتیب، ارپنبک اولین نویسنده آلمانی و هافمن اولین مترجم مردی بود که برنده این جایزه ادبی شد. جایزه بین المللی بوکر 50000 پوندی به طور مساوی بین نویسنده و مترجم تقسیم خواهد شد.

«کایروس» داستان رابطه ای را روایت می کند که در زمان فروپاشی آلمان شرقی شکل گرفته است.

«قایروس» چهارمین رمان ارپن بک است. دومین رمان او که با عنوان «پایان روزها» منتشر شد، در سال 2015 به عنوان برنده جایزه «داستان مستقل خارجی» انتخاب شد. «برو، رفت، رفت» که به عنوان سومین رمان او منتشر شد نیز در فهرست نهایی این جایزه قرار گرفت. بوکر بین المللی در سال 2018

«رودخانه نیست» اثر سلوا آلمادا، ترجمه از اسپانیایی توسط آنی مک درموت، «خم‌آهن خمیده» اثر ایتامار ویرا جونیور، ترجمه از پرتغالی توسط جانی لورنز، «ماده 2-10» اثر هوانگ سوک یونگ، ترجمه از کره‌ای: سورا میم راسل و یونجی ژوزفین بی، آنچه ترجیح می‌دهم در مورد آن فکر نکنم نوشته جانت پستوما، ترجمه از هلندی سارا تیمر هاروی، و جزئیات اثر لاگنبرگ با ترجمه از سوئدی توسط «کرا جوزفسون» از دیگر آثاری هستند که در کنار با “کایروس”، در فهرست نهایی بوکر بین المللی امسال قرار گرفتند.

طی مراسمی که در «تیت مدرن» لندن برگزار شد، «ارپن بک» و «هافمن» به عنوان برندگان امسال معرفی شدند.

برندگان سابق جایزه بین المللی بوکر عبارتند از هان کانگ نویسنده کره جنوبی و اولگا توکارچوک نویسنده لهستانی. سال گذشته این جایزه به «پناهگاه زمان» نوشته «جورجیو گوسپودینوو» تعلق گرفت.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا