اخبار روز

جنجال در حین سخنرانی حددادال/ حضار سالن را ترک کردند! فیلم

مهمترین بخش دکتر محمدعلی اسلامی نادوشن در سالن موسسه اطلاعات را می توان به عنوان خالی شدن نیمی از صندلی ها در حین سخنرانی دکتر دکتر دید. غلامعلی حداد را اشراف می دانند.

بازگشت آنها به سالن بلافاصله پس از پایان سخنان او تردیدی در مورد چرایی ترک سالن حتی اگر چاشت نیمه کاره بود باقی نگذاشت. این رفتار نشان داد که از نظر فارغ التحصیلان، گرایش سیاسی آقای حداد، سوابق علمی ایشان را تحت الشعاع قرار داده است.

البته، اگر همتایان او هیچ کس را جز خودی نمی دانند، شرکت کنندگان باید برهنه بیرون رفته باشند تا این اجتماع غیررسمی تر باشد، مانند مجلس شورایی که برای آن آماده می شوند.

مقایسه شدت تشویق های شهرام ناظری که دعوت مجری را نپذیرفت با نحوه استقبال بقیه حضار از صحبت های حدادعادل گواه دیگری بر ادعای فوق است.

اما هیچ کس نمی تواند منکر شکاف جامعه ایران و حوادث دوشنبه 29 شود آبان یکی از تاثیراتش بود.

البته نباید از قانون تجاوز کرد و صرف حضور این چهره اصولگرا که به عنوان رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی – و نه به دلیل مواضع سیاسی – در این مراسم حضور داشت، مثبت تلقی شود، اما اگر اصولگرایان فکر کن بخشی از مردم ایران پاک و نمونه هستند. مردم احساس می کنند که نمی توانند از دیگران انتظار همراهی داشته باشند. به قول بابا طاهر: هر دو چه لطفی دارید.

در بخش دیگری از این مقاله به حال و غیبت نیز اشاره شده است.

از جمله اسامی حاضر در این مراسم دو شهردار سابق تهران هستند. یکی از آنها محمد است توسلی اولین شهردار پس از انقلاب که در حال حاضر دبیرکل نهضت آزادی ایران است و دیگری پیروز حناچی شهردار سابق است. البته از شهردار سابق محمدباقر قالیباف و شهردار فعلی علیرضا زاکانی خبری نبود.

اگرچه آقای قالیباف در اردیبهشت ماه سال گذشته در سمت ریاست شورای اسلامی و پس از درگذشت استاد از وی به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، محقق نامدار کشور و استاد برجسته تاریخ تمدن و فرهنگ یاد شد. ایران و نقش وی در ترویج زبان و شعر فارسی، پژوهشی و پژوهشی در زمینه ادبیات تطبیقی، نقد ادبی و ترجمه کتب خارجی را ستود.

پیش از مراسم اطلاع رسانی، علی لاریجانی نیز در این مراسم در مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران حضور داشت. او 12 سال ریاست مجلس و استاد دانشگاه تهران بوده است.

غیبت سید محمود دعایی مدیر فقید و باسابقه روزنامه بیش از هر نام دیگری در مراسم این روزنامه به چشم می خورد، هرچند می توان گمان برد که اگر فضای سیاسی متفاوت بود، رئیس جمهور سابق که مانند اسلامی نادوشن یزدی زندگی می کند و … بر خلاف دوآی می آمد.

در میان چهره های سیاسی حضور سید محمود علوی وزیر اطلاع رسانی حسن روحانی نیز قابل توجه بود. اینکه روزنامه اطلاعات به سرنوشت همتای خود دچار نشد و نرمش را از دست نداد، البته کار مثبتی است که سید عباس صالحی وزیر سابق انجام داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا